• Control ant

    Är Primera Air skojare eller seriösa?





    För att få en optimal avgångstid, företogs en provfärd med ett bolag man kunde misstänka ha åldersdigna plan, men ska vara säkra ändå och stora reseföretag brukar sig av.
    Under färd hamnade vi i våldsamma luftgropar, något som moderna plan lyckas undvika, sågs en uniformerad med 3 streck komma gående i gången och sa att planet är 5-6 år gammalt.
    En kontroll visade att det var en sanning med modifikation och man bör lägga på minst 10 år, som hos de andra liknande bolagen i öst.
    De var inte direkt billiga men desto mer flitiga att sälja alkohol och annat.

    Vid framkomst hade 2 väskor skadats av färden och en inspektör lämnade information från bolaget. Däri framgår att man ska gå till en väskhandlare, som säljer ganska dyra väskor vi inte vill ha, varav en blev skadad nu efter en tidigare uppgörelse där, så de undvikes.
    Då står det i handlingen att om man inte går dit finns en gräns på 100USD för ersättning, man ska istället sända in bilder, skadeanmälan och biljett:"Note: If a value of the damaged bag is more than 100USD, claim has to be supported with confirmation on bag value - original receipt (invoice)) or a confirmation from a legitimate luggage store."

    En advokat håller med om vår tolkning att upp till 100 dollar behöver man inte åka iväg med väskan, men bolaget verkar inte förstå vad de själva har skrivit eller är skojare, då de fått vad de begär och vi begär bara 100 per väska, 2 av 3 skadades.

    "Dear Passenger,
    Thank you for your e-mail and please accept our apologies for the damage of your baggage while in the care of Primera Air.
    Please advise the age and purchase value of your baggage (we need either receipt of your bag or official evaluation of value (with information about age / damaged value, signature and stamp) from bag/repair shop)."

    Vi ogillar den rutinen för tredje gången och nöjer oss med ett mindre belopp, så kan vi göra vad vi vill utan att köpa en ny i anvisad butik.

    Bolaget har adress på Island, 2 plan regade i Danmark och resten i Baltikum. Vi har åkt med ett liknande tidigare som Norwegian satt in som ersättare. De kom en timme försent och fastnade sedan i tuben på flygplatsen så det blev en timma till. Som tröst sålde de inget, det lilla dom hade att äta och dricka var utan extra kostnader.
    SAS är ju också så otroligt generösa så man kan få en mugg kaffe/te eller två i de tusenlappar man betalat för biljetten.
    Primera Air tog betalt för allt och vagnarna var ivägen för de som skulle till toaletterna. Deras rykte hör till de sämre med personal som arbetar länge och inte är bra för säkerheten etc. Det var ex. en från Rumänien och en från Vietnam, så det liknar hop-plock.
    Men dom var som vanligt, stolarna och benutrymmet var också hyfsat.
    De avgick givetvis inte i tid men flög in den, då man som vanligt är glad att man överlever.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-05-02 05:02
    Bild kommer
  • Svar på tråden Är Primera Air skojare eller seriösa?
Svar på tråden Är Primera Air skojare eller seriösa?