• Meylie89

Vi som hoppas på syskon 2018!

Slutade med minipiller i mitten på April då jag och sambon äntligen känner oss helt redo att påbörja bebisverkstan.

Vi har sedan tidigare två barn, födda 2010 och 2013. Har även två missfall i bagaget, jan-09 och aug-11.

Vi är på första försöket och har ÄL nu i dagarna.

Fler som planerar syskon och vill följas åt??

• Svar på tråden Vi som hoppas på syskon 2018!
  • Meylie89

Har använt ältest nu för att se så kroppen kommer igång efter pillerstopp. Har haft ÄL känningar i ca en veckas tid och igår syntes en tydlig stegring på ältesten och positivt (?) test idag. Har testat flera månader när vi försökte med nr 2 men aldrig någonsin fått positivt test! Känns underbart att veta att kroppen fungerar som den ska!

Överst är testet från igår morse, sedan igårkväll, imorse, och nederst kring lunchtid idag :)

• oONinniOo

Här är jag gärna med! Fick efter många om och men äntligen min hormonspiral utplockad i mitten på januari (den hade börjat växa fast lite). Har en son sen innan som är född 2013 och känner att vi nu är redo för syskon. Hittills har det inte gått så bra, med en kemisk graviditet förra månaden och har nyligen fått ett tidigt missfall. Så nu hoppas vi på bättre tur. Tempar sen förra cykeln och har beställt hem ÄL-test denna gången, mest för att se hur pass fort kroppen återställt sig.

• Meylie89

Kul att du vill följas åt!

Vår tanke var egentligen att vänta tills nästa månad för att kroppen skulle återställa sig men med så här starka ÄL känningar o positiva test så vågar vi inte låta bli nu.

Tråkigt att läsa om dina missfall! Vet precis hur det känns, och trots att jag ännu inte är gravid så finns där en ständig oro.

Vi planerade syskon redan i början på förra året, men efter ca fem månaders försök så la vi det på is. Vi var nog helt enkelt inte mentalt redo, varken för graviditet, barn eller ev bakslag.

Hade en rätt tuff förlossning med sista barnet. Gick väldigt fort och hjärtljuden sjönk drastiskt på slutet. Slapp kejsarsnitt och klocka med hade 4 barnmorskor som fick hänga över mig och hjälpa till att trycka ut barnet. Mig påverkade det inte så mycket, men tror det tog hårt på sambon som stog hjälplös bredvid. Allt gick ju bra tillslut om en dock lite dramatiskt!

• oONinniOo
    Meylie89 skrev 2017-05-01 16:24:56 följande:

Kul att du vill följas åt!

Vår tanke var egentligen att vänta tills nästa månad för att kroppen skulle återställa sig men med så här starka ÄL känningar o positiva test så vågar vi inte låta bli nu.

Tråkigt att läsa om dina missfall! Vet precis hur det känns, och trots att jag ännu inte är gravid så finns där en ständig oro.

Vi planerade syskon redan i början på förra året, men efter ca fem månaders försök så la vi det på is. Vi var nog helt enkelt inte mentalt redo, varken för graviditet, barn eller ev bakslag.

Hade en rätt tuff förlossning med sista barnet. Gick väldigt fort och hjärtljuden sjönk drastiskt på slutet. Slapp kejsarsnitt och klocka med hade 4 barnmorskor som fick hänga över mig och hjälpa till att trycka ut barnet. Mig påverkade det inte så mycket, men tror det tog hårt på sambon som stog hjälplös bredvid. Allt gick ju bra tillslut om en dock lite dramatiskt!

Låter nästan lite som förlossningen med sonen, men för min del var det inte fullt lika dramatiskt. Lång tid tog det, men när krystvärkarna körde igång gick det väldigt fort. Märkte inget på hjärtljud eller något sånt alls, men sonen kom ut blå och så gott som livlös. Så de fick springa iväg med honom direkt och maken följde med.

Har inte varit med om missfall tidigare som jag vet om. Kanske är att det gått lite för lätt den här gången. Sonen tog 17 månader att få till och nu har vi hunnit med en kemisk och ett missfall på 3 månader.
  • MalynCazzandra

Är gärna med! :)

Vi började produktionen med nr 3 nu i april. Har två killar på 2,5 och 1,5 år. Tog detta äl test idag... vad tror ni? Äl imorgon?

• Meylie89
    MalynCazzandra skrev 2017-05-01 17:17:01 följande:

Är gärna med! :)

Vi började produktionen med nr 3 nu i april. Har två killar på 2,5 och 1,5 år. Tog detta äl test idag... vad tror ni? Äl imorgon?

Välkommen! :)

Jag hade testat ikväll o imorgon igen men ser ju definitivt ut som att ÄL är på G !
  • MalynCazzandra
    Meylie89 skrev 2017-05-01 17:27:59 följande:

Välkommen! :)

Jag hade testat ikväll o imorgon igen men ser ju definitivt ut som att ÄL är på G !

Ska testa! :)
  • Meylie89
    oONinniOo skrev 2017-05-01 16:41:21 följande:
    Låter nästan lite som förlossningen med sonen, men för min del var det inte fullt lika dramatiskt. Lång tid tog det, men när krystvärkarna körde igång gick det väldigt fort. Märkte inget på hjärtljud eller något sånt alls, men sonen kom ut blå och så gott som livlös. Så de fick springa iväg med honom direkt och maken följde med.

Har inte varit med om missfall tidigare som jag vet om. Kanske är att det gått lite för lätt den här gången. Sonen tog 17 månader att få till och nu har vi hunnit med en kemisk och ett missfall på 3 månader.
    Usch så jobbigt! Och det måste ju som sagt vara värre för den som står och ser på. Man själv eller ju lite borta och mindre medveten om vad som exakt händer också!

Nej, det är ju vanligare än man tror och oftast vet man ju inte ens om det. Sen är det så tabu att prata om också på nått vis. Man går nästan runt och tror att alla andra blir gravida på första försöket och aldrig varit med om missfall eller liknande. Håller verkligen tummarna och hoppas på att det går vägen för dig snart :)
  • brennaV

Jag går gärna med. Har försökt i ett år nu med nummer tre. Har två barn sen innan födda 2012 och 2013. Problemet för oss är inte att bli gravida utan att få behålla det. Sedan uttag av spiral i april förra året så har vi fått 3 missfall (2 ma och en ofostrig graviditet), skrapats alla gånger.

Påbörjade utredning den 21/4, då såg gynekologen en mogen äggblåsa som skulle spricka på fredagen (21/4) eller lördagen. Dock så kom min mens idag, bara 10-11 dagar efter ägglossning (aldrig varit med om det förut). Ska göra en hysterskopi (sprutas in koksaltlösning i livmodern för att söka efter ojämnheter) den 15/5, men måste tidigarelägga den nu när mensen startade innan 5/5. (Läkaren sa att hysterskopi görs på dag 10 i menscykeln, så får ringa till dem imorgon och säga att mensen redan kommit igång)

Hoppas verkligen på vår tur snart - trött på alla missfall. Blir 36 nu i maj

• MalynCazzandra

Världens smärta i nedre magen och känner mig varm. Känns som extrem mensvärk men är inte alls dags. Spänner och värker. Misstänker att äl är på g :O

Testet säger nog detsamma...

Svar på tråden Vi som hoppas på syskon 2018!