• CinnamonGirl

Torrfoder

Jag köper Royal Canin hypoallergenic till in katt, hon gillar RC men äter inte gärna av just den modellen, men måste då hon får utslag och kliar sig av annat, men ger henne annat då hon måste ha nåt i sig, och för att slippa tjatet. Hur får jag henne att äta av hypoallergenic?

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Svar på tråden Torrfoder
  • Glinda från Oz

Ge bara det, hon kommer matvägra ett par dagar men hon kommer inte svälta ihjäl. Det gäller att vara benhård och det är skitsvårt.

• LisenLi

Vi har allergifoder fast från Hills z/d. Katten har ätit det i tio år. Ibland får han ngr räkor, det bästa han vet, men annars ingenting. Men han gillar iofs inget annat heller. Hoppas du lyckas. Vänjer sig nog. Annars testa annat märke kanske?

• CinnamonGirl
    LisenLi skrev 2017-04-30 23:11:10 följande:

Vi har allergifoder fast från Hills z/d. Katten har ätit det i tio år. Ibland får han ngr räkor, det bästa han vet, men annars ingenting. Men han gillar iofs inget annat heller. Hoppas du lyckas. Vänjer sig nog. Annars testa annat märke kanske?

Testa annat märke är en bra idé, men har så mycket kvar av det jag har... och det är ju ganska dyrt.
  • Dexter dot com
    CinnamonGirl skrev 2017-05-01 07:24:21 följande:
    Testa annat märke är en bra idé, men har så mycket kvar av det jag har... och det är ju ganska dyrt.
    Har du mer än hälften kvar gäller smakgarantin dvs du får lämna tillbaka fodret och få pengarna tillbaka.
  • CinnamonGirl
    Dexter dot com skrev 2017-05-01 10:09:06 följande:
    Har du mer än hälften kvar gäller smakgarantin dvs du får lämna tillbaka fodret och få pengarna tillbaka.
    Köpte online *nånstansifrån* före jul, och har inte kvitto kvar.
  • CinnamonGirl
    cattus skrev 2017-05-06 22:58:50 följande:
    Vet ni vad hon inte tål?
    Veterinär föreslog att jag skulle ta bort saker ur kosten. Jag har tagit bort kyckling och fisk+seafood och då blir hon bättre.
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • kaleidoskop88

Prova att ge råfoder, typ Mush med nöt och fläsk? En påse kostar ju bara typ 60 kr, så kan du prova med små, små bitar och se om det fungerar? Isf får ju din kisse allt den behöver sen o slipper allt skräp som är i Rc eller Hills Vill poängtera att jag inte alls pekar finger, utan jag har haft precis samma turer som du med sjuk kisse Det är såååå jobbigt med foderallergi.

Svar på tråden Torrfoder