• katt

jag såg en skakande och gråtande människa med trassliga sko????

Han satt på gatan lutade mot en sopkorg det regnade , framför honom satt en tom kopp. hans ögon var röda, han skakade och lät små gråtande , var mager i kroppen, det såg ut som han hade lite vriden ben inte tillräckligt med kläder på och säkert hungrig, klockan var runt 10:00 på morgonen. Det gjorde ont att bara titta på honom. Faktum är att han är hjälplös vad gör samhället åt det jag gråter????

• Svar på tråden jag såg en skakande och gråtande människa med trassliga sko????
  • Fiona00
    katt skrev 2017-04-29 06:33:08 följande:

Han satt på gatan lutade mot en sopkorg det regnade , framför honom satt en tom kopp. hans ögon var röda, han skakade och lät små gråtande , var mager i kroppen, det såg ut som han hade lite vriden ben inte tillräckligt med kläder på och säkert hungrig, klockan var runt 10:00 på morgonen. Det gjorde ont att bara titta på honom. Faktum är att han är hjälplös vad gör samhället åt det jag gråter????

Vad gör DU åt det? Istället för att plocka upp din telefon och skriver ner att du gråter, vad gör du åt det?

Varför inte gå fram och fråga hur personen mår? Köpa den en varm kaffe och få den att kanske gå in i en varm butik för att värma sig, sedan fråga om det finns någon anhörig du kan ringa till personen.
  • Griseknoen35

Om du tycker så synd om honom ta hem honom och hjälp han på fötter. Du hjälper knappast någon genom att skriva att du gråter på fl.

Svar på tråden jag såg en skakande och gråtande människa med trassliga sko????