• Lillalykke

Namn till Lillys lillasyster

Det närmar sig BF om några veckor och vi klarar inte att landa på ett namn till Lillys lillasyster. Har några förslag; Vilket tycker du bäst om- eller har ni några bättre förslag så är vi evigt tacksamma ??

Lerke

Lilja (Lilje?)

Alva

Isabelle

Hennie

Juni

Ella

Edith

Livia

Saga

Olivia

Tack ????

• Svar på tråden Namn till Lillys lillasyster
  • Duckan

Juni och Edith tycker jag är finast, men alla namnen på din lista är fina namn.

• anna0902

Spontant tycker jag att Elvira passar fint med Lilly, av namnen på listan tycker jag Alva, Isabelle och Edith. Tänk på att det kan vara svårt att höra skillnad på Lilly och Lilja/Lilje/Ella/Livia om ni t.ex. ropar på det ena av barnen. :)

• pinoisme

Jag tycker klart bäst om Edith av dina förslag. Och tycker också att Viola hade passat perfekt till Lilly. :)

• fluu

Lerke - förederar stavningen Lärke. Väldigt fint, men barnsligt.

Lilja- fint, men Lilja och Lilly blir lite kaka på kaka för mig.

Alva- väldigt vackert, lite mystiskt, men funkar ändå i vardagen. Mjukt, men inte barnsligt eller mesigt.

Isabelle - Gångbart, men för prinsessigt.

Hennie- älskar det om det stavas med y. Trevlig bondmorafeeling, rivigt och vackert!

Juni - för barnsligt.

Ella- fint och gångbart, men platt och vekt.

Edith - ett av mina absoluta favvonamn. Så vackert, sirligt, men ändå starkt. Gångbart.

Livia ) borde gilla, men gör det inte. Helt utan anledning.

Saga- som Ella.

Olivia- vackert, bra, gångbart, enkelt, blir aldrig fel.

1. Edith

2. Henny

3. Olivia

4. Alva

5. Ella

6. Livia

7. Isabelle

8. Lärke

9. Lilja

10. Saga

11. Juni

Fler förslag: Elma, Junia, Clara, Stella, Signe, Tuva, Elly, Hilde.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Jennyedith

Kul att läsa för mig vars dotter heter Lily. Jag är lite inne på Lucia till en ev syster. Av de förslag jag sett i denna tråd gillar jag Lilly i kombo med Elvira eller Viola.

Svar på tråden Namn till Lillys lillasyster