• Crazy catlady

Är det verkligen en flicka? :)

Gjorde ett 4d ultraljud för ett par veckor sedan.. och tjejen så ganska snabbt att det va en flicka.. Jag blev överlycklig då vi bara har pojkar i familjen..

Självklart började man handla flickiga kläder och sånt .. men har på senaste tiden börjat tveka.. tänk om det skulle komma en pojke.. minst lika välkommet så hoppa inte på mig nu.. tänkte mer på alla kläder man köpt.. hehe man har ju hört att det har blivit lite fel ibland.. :)

Lägger in bilder som vi fick på ultraljudet.. Jag tycker mig se en slida.. men va tycker ni.. kan någon mer, med erfarna ögon kanske övertyga att det faktiskt är en flicka :)

Klottrade lite på dem för guide.. hehe

• Svar på tråden Är det verkligen en flicka? :)
  • Meriall

Ser ju verkligen ut som en flicka :) Förstår att du har svårt att tro det. Jag har också bara pojkar i bägge släkter och hade jättesvårt att tro på det trots besked från både ful och nipt... kan tom tycka det känns otroligt fortfarande (men jättekul!) nu när hon är halvåret gammal :D

• Crazy catlady
    Meriall skrev 2017-04-27 10:56:36 följande:

Ser ju verkligen ut som en flicka :) Förstår att du har svårt att tro det. Jag har också bara pojkar i bägge släkter och hade jättesvårt att tro på det trots besked från både ful och nipt... kan tom tycka det känns otroligt fortfarande (men jättekul!) nu när hon är halvåret gammal :D

Ja, jag har riktigt svårt att fatta :) jag längtar ju efter att få klä min dotter i de söta kläder man köpt..

Visst kan man klä en pojke i klänningar oxå ?? :P haha
  • Meriall
    Crazy catlady skrev 2017-04-27 11:44:13 följande:

Ja, jag har riktigt svårt att fatta :) jag längtar ju efter att få klä min dotter i de söta kläder man köpt..

Visst kan man klä en pojke i klänningar oxå ?? :P haha

Jag vet hur det känns ;) Och självklart kan du klä pojken i det också om det blir en sådan. Andra lär ju tro att det är en flicka men det är ju inte så hemskt. Man kan ju lätt klä en flicka i pojkkläder som bebis så :) Förr i tiden hade ju dessutom alla bebisar/toddlers koltar, dvs småklänningar.

Men tror att du helt säkert får en flicka :)
  • Hallonfrossa

Ser absolut ut som en flicka, man ser de 3 vita strecken, den lilla "hamburgaren" som folk säger :)

Har själv 4 flickor och väntar troligtvis pojke denna gången, fick en pottbild på rul som ser ut såhär :)

• basio

Ser definitivt ut som en flicka! Jag känner igen mig väl i att det är svårt att tro på! Jag har först två pojkar och när de på rul med nummer tre sa att det nog var en flicka hade jag väldigt svårt att ta in det. Ville gärna ha en flicka, men trodde inte det skulle bli så! Gjorde ett 3D-ul i v26 för att övertyga mig själv ... och där syntes det tydligt att det var en flicka. Trots detta hade jag fortfarande svårt att ta in det ... så när hon väl föddes frågade jag flera gånger om det verkligen var en flicka. Vilket det förstås var! Idag är jäntan snart 9 år och jag kan än idag förundras över att hon är en flicka och att jag faktiskt fick en flicka.

Och givetvis är jag otroligt glad över mina pojkar men efter två pojkar och tron att det bara skulle bli pojkar så var det roligt att få en flicka! Nu väntar jag enligt rul en liten gosse och är otroligt glad över det!

Stort grattis till er tös och ett stort lycka till!

• phantom
    Crazy catlady skrev 2017-04-27 10:53:56 följande:

Gjorde ett 4d ultraljud för ett par veckor sedan.. och tjejen så ganska snabbt att det va en flicka.. Jag blev överlycklig då vi bara har pojkar i familjen..

Självklart började man handla flickiga kläder och sånt .. men har på senaste tiden börjat tveka.. tänk om det skulle komma en pojke.. minst lika välkommet så hoppa inte på mig nu.. tänkte mer på alla kläder man köpt.. hehe man har ju hört att det har blivit lite fel ibland.. :)

Lägger in bilder som vi fick på ultraljudet.. Jag tycker mig se en slida.. men va tycker ni.. kan någon mer, med erfarna ögon kanske övertyga att det faktiskt är en flicka :)

Klottrade lite på dem för guide.. hehe

Varför gör du inte ett NIPT test om du är så orolig?
    Då får du ju på papper vilket kön det är eftersom de spårar kromosomer i ditt blod. Finns inget spår av Y kromosomer utan bara XX så är det en flicka.
  • B B B

Ser ju absolut ut att vara en flicka! Glad 

Vi fick en ganska bra bild när vi var på RUL med vår dotter, lägger upp den som jämförelse.. Flört

• Crazy catlady

Va på tul idag.. Fick även bekräftat där att det är en flicka vi väntar.. Jag tror jag börjar fatta nu iaf :) hihi

Tack för era ögon o bilder.. <3

Svar på tråden Är det verkligen en flicka? :)