Blev av med dagisplats.
Bytte dagis åt min dotter för två veckor sedan, efter tre dagar utan att någon i personalen tagit kontakt med varken mig eller dottern, och jag såg att det påverkade dottern negativt så valde jag att kontakta förskolechefen. Hon höll med mig om att detta inte var ok, och hon erbjöd sig att hjälpa mig att hitta en lösning på problemet, och hjälpa mig på alla sätt hon kynde. När jag sen inte hörde något på ett par dagar mailade jag henne eftersom tiden rann iväg och jag snart skulle igång och jobba igen, fick då till svar att hon sagt upp min dotters plats på förskolan och att jag skulle bli kontaktad om plats på förskolan dottern gått på innan. Kort därefter blev jag kontaktad av handläggare på bildningsförvaltningen som bekräftade att platsen var uppsagd och sen umdrade hon om jag fixat ny plats på gamla dagiset?!
Nu undrar jag om dom verkligen får göra så? Dom hade inga grunder till uppsägningen, mer än att jag inte tycker att det är ok för förskolepersonalen att ignorera ett barn i tre hela dagar..