Ni som färgar ombre - hur bli blond igen?
Jag har länge varit sugen på att färga håret i ombrestyle, men inte riktigt vågat.
Skulle vilja ha det typ så här (bild från nätet)
Jag färgar min utväxt själv (är ganska ljus, men blir lite mörkare på vinterhalvåret). Färgar ca var tredje vecka då det växt ut 1-1,5 cm.
Använder idag denna för utväxten och fäger blir som på bilden (ganska ljus med andra ord)
Är som sagt sugen på att testa ombre, med typ denna nyansen
Jag undrar bara, hur gör man när man vill ljusa upp håret igen, då ombren liksom kommit för långt ner i längderna? Kan man bara "färga över" den med ex. den jag brukar använda om man inte har så mörk ombre? Måste man färga den delen av håret med blekmedel? Vill helst slippa det då jag tycker den jag brukar använda är ganska skonsam i hårbottnen och inte blir "för" ljus som platina, utan ljusblond. Kan ju möjligtvis vara så att den lite mörkare färgen tvättas ur så småningom och håret blir ljusare sen naturligt, bleks ju mycket i solen också.
Som sagt, hur gör ni andra som färgar ombre själva? Ni får gärna tipsa om någon bra lite mörkare blond att våga testa i hårbottnen som första försök!