• tinis

Försökt i 1 år

Hej!
    Jag och sambon har försökt att bli gravid i 1 år nu. Nu väntar jag på att kvinnohälsan ska ringa upp så jag vet om vi kan få hjälp eller inte och alla frågor däremllan.
    Vi har ett barn på 3 år sedan innan. Hon gick väldigt lätt att få till, första "försöket" där.
    Jag är 29 år och min sambo 31.

Jag har kört lite sporadiskt med äl-test. Ibland visar det och ibland inte. För några månader sedan så kontaktade jag vården för lite stöttning och tips men kärringen bara skrattade åt mig och sa att det ännu inte gått ett år sedan första försöket och hånade mig för att jag "höll på med dumheter" = ÄL-tester-

För 2-3 månader sedan var jag och gjorde ett cellprov (svaret var inga förändringar), då tog jag också upp att vi försökt länge och bm rådde mig att kontakta vården kring maj.

Idag kom mensen, 3 dagar sen. FY FAN vad jag hoppades. Helvetes kropp som bara jävlas med mig.

Grejen är också att sedan jag tog ut min p-ring (för 1 år sedan) så har min cykel blivit helt galen. Från att ha varit så punktlig att den gick efter klockslag och 27 dagar cykel har den nu hoppas från 22-29 dagar. Allt blir så mycket svårare när det blir så här. Såklart.

Fler som är i samma sits?

• Svar på tråden Försökt i 1 år
  • Mawie

Vi har också försökt i över ett år,

Fick ett positivt gravtest i januari men 3 dagar innan ul,

fick jag magsmärtor och blödningar, så i vecka 13 fick jag missfall.

Blandade känslor glad för att det visar att jag kan bli gravid, ledsen då jag nog bara

tänker försöka ett år till då jag fyllt 38.

Svar på tråden Försökt i 1 år