• Saannaandersson

Efterkontroll efter förlossning

Hej! Fick min son i november och va på efterkontroll i februari, men hon kollade absolut ingenting om det såg bra ut eller ens kände om magmusklerna hade gått ihop! Är det fler än jag som råkat ut för det och hur gick ni till väga isf?

• Svar på tråden Efterkontroll efter förlossning
  • Christi38

Magmuskler har de aldrig kollat på mig. Dock hur det såg ut efter att jag blivit sydd vid vag. förlossning.

Ring och be om ny undersökning. Du ska ju känna dig lugnad.

• Christi38

Men eftersom du kan ha barnet med dig kan du väl kombinera det i samband med promenad/sömn eller dylikt? :)

• Linnis92

Gjorde inte en efterkontroll då jag inte sprack något alls. Så valde att inte göra det. Några månader senaste satte jag in en spiral och bad henne kika läget där nere och de såg ut precis som de skulle

• Meriall

Har aldrig fått göra efterkontroll...

Magmusklerna kan du kolla själv. Känns det andra okej eller har du något problem?

• gruvan

Men vid en efterkontroll så är det ju inte bara hur det ser ut efter att man blivit sydd som är viktigt (eller intressant för den delen). Du ska be bm kontrollera knipet eftersom bäckenbotten tänjs ut av en graviditet vilket kan orsaka urinläckage av olika grad och framfall. Det behöver inte vara nåt du lider av nu utan kan uppkomma senare just för att du inte tränat upp bäckenbotten igen. Så börja knip om du inte redan gjort/gör det! Och boka ny tid!

• Saannaandersson
    Meriall skrev 2017-04-23 18:36:08 följande:

Har aldrig fått göra efterkontroll...

Magmusklerna kan du kolla själv. Känns det andra okej eller har du något problem?

Jag vart klippt :)
Svar på tråden Efterkontroll efter förlossning