Hur gör ni när er tonårsdotter träffar nya killkompisar?
Som rubriken lyder hur gör ni när era tonårsdöttrar vill eller träffar för er nya killkompisar som dom tex lärt känns via snap och andra chattsidor?
Min dotter är nyss fyllda 13 och jag vet att internet är det "nya" med att träffa vänner, killar m.m..Men det finns många baksidor med detta också.
Hur gör ni?
Jag vet inte om jag är överdriven eller hönsmamma men må så vara. Jag har aldrig låtit henne träffat någon själv utan jag har varit med och sett att det är just han som han säger sig vara. Detta har hänt en gång men tänker att det kanske händer fler ggr att hon vill träffa någon killkompis som hon lärt känna så.Presenterat mig och småpratat sen har dom fått gå tex i köpcentrum och jag har även funnits där i närheten..Självklart inte smygit på dom men gått sjävl runt och kollat i butiker m.m..
Dom får inte vara själva hemma hos någon utan isf vara här där jag, dotterns pappa eller äldre syskon är hemma.
Jag undrar om jag är överdriven?
Jag vet att vill ungdomarna ha sex om det nu är så då kan dom ha det var som helst annars men jag är mest orolig att någon ska göra henne illa vara elak mot henne.
Så jag undrar hur ni andra föräldrar gör förbjuder ni helt att dom ska ses?
Kom gärna med tips, råd och förslag?
Jag och min dotter eller alla mina barn har en öppen relation så hon har (än sålänge) berättat när hon pratar med folk på nätet och så..