• juliakarlssons

Fransförlängning förstör fransarna?

Jag har en fråga till er därute som har/någon gång har haft fransförlängning, antingen set eller singelfransar. Har fransförlängningen påverkat era naturliga fransar? Har ni ex. tappat era naturliga fransar, har de blivit kortare etc? Hade ni isåfall singelfransar eller set, samt hur många gånger eller hur länge använde ni fransförlängning? Vore tacksam för svar, är sugen på att testa fransförlängning men vill samtidigt inte riskera att mina naturliga fransar förstörs allt för mycket. 

• Svar på tråden Fransförlängning förstör fransarna?
  • Vanillaextract

Har fyllt fransarna med volymfransar i två år och inte sett någon märkvärd skillnad på mina egna fransar. Fransar tappar man naturligt(tror det är var 8e vecka) och man märker självklart av det mer när det sitter kolsvarta volymfransar ovanpå fransen man tappar.

• Vickan I

Jag hade volymfransar och mina egna fransar blev glesare och kortare av det. Vill inte lägga upp bilder på mig, men tog innan, under och efterbilder och stor skillnad.

Jättetråkigt, för var så otroligt snyggt när det var nygjort och under två veckor ungefär. Jag har tydligen en snabb cykel och tappar oftare. Det där är ju så olika. Har vänner där de egna fransarna inte påverkats alls. Mina var ömtåliga helt enkelt och så kan det vara för en del. Hade i ett halvår ungefär. Men blev så stressad av att se hur dem tappades. Syns ju så tydligt. Så stressen gjorde säkert att jag tappade ännu fler haha.

• anna0902

Har haft singelfransar från och till i ca 8 år och har inte fått glesare eller kortare fransar av det. Precis när jag slutat med förlängning ett tag och låtit alla syntetfransar trilla av så är yttersta 0,5 mm på en tredjedel av fransarna borta pga limmet, men eftersom fransarna ändå naturligt trillar av i cykler så tar det bara ett par veckor innan de ser ut som vanligt igen. Däremot är det lätt att vänja sig vid sitt nya, snyggare jag, och fokusera mer än innan på att de naturliga fransarna är kortare än de förlängda. Det sliter på ögonfransar att böja dem och måla mascara och tvätta bort ögonmakeup också, och med fransförlängning slipper du allt det, plus att du vänjer dig av med att klia dig i ögonen och sova med ögonen mot kudden. Jag tycker att det är hur smidigt som helst, även om det såklart kostar och kräver att man bokar tider ganska ofta för påfyllning.

Ett tips om du vill att det ska se naturligt ut är att välja 0,15-0,18mm tjocka fransar, singlar och B-C-böjning. Längre fransar än 12 mm ser oftast inte naturligt ut, men det beror ju på hur långa dina egna fransar är, och om du vill ha en "party-effekt" eller vara fin till vardags. Har de silkesfransar så är det också fint och lättskött. Välj någon utförare som är certifierad (eller elev!) via lashia.se . Fyll på lite varannan, eller mer var tredje, vecka om du inte vill att omgivningen ska reagera på att du har väldigt långa men glesa, ojämna fransar. Får du något enstaka glapp går det att fixa med lite mascara. Jag tycker att det är bäst att ha två lager vattenfast mascara på underfransarna, då ser det mest naturligt ut till de förlängda överfransarna, och du kan ändå bada, duscha och vara ute i snö/regn utan att det påverkar ansiktet. Lycka till!

Svar på tråden Fransförlängning förstör fransarna?