• Papricorn

Precis plussat! BF runt jul-nyår 2017/2018

Hej

Fått tre relativt svaga plus i tre dagar nu men idag så blev det nog så pass starkt att jag vågar tro på det...

Givetvis tar ju nästa fundering över, känner jag tillräckligt med symptom osv.

Borde ha BF runt nyårsafton om jag räknat rätt och allt får vägen

Någon fler??!!!

• Svar på tråden Precis plussat! BF runt jul-nyår 2017/2018
  • Papricorn

Härligt!

Är det första eller har ni sedan tidigare?

Har en som kommer fylla fem i samma veva så man känner sig helt rookie när det var så länge sen man va nygravid sist!

• ungafruahlberg
    Papricorn skrev 2017-04-20 19:58:26 följande:

Härligt!

Är det första eller har ni sedan tidigare?

Har en som kommer fylla fem i samma veva så man känner sig helt rookie när det var så länge sen man va nygravid sist!

För oss är det första :) vi är så lyckliga! Har planerat detta sen långt tillbaka men dock endast försökt i två månader så vi hade verkligen tur :)

Mysigt att han/hon ska få ett syskon :D massa grattis till dig!
  • Liiinnn

BF 30 december här : )
    Har en dotter sedan innan på 5 år med en annan än denna pappa.
    Ska bli så spännande och lite läskigt...
    vi fick missfall sista november förra året i vecka 15, så man vågar inte tro på något eller ta ut större glädje : / det här måste nog få smälta in... kan ingen göra fbgrupp?

• oONinniOo

Har plussat svagt på flera tester, men väntar fortfarande på ett lite tydligare plus innan jag törs tro helt på det. Antagligen för att det känns som det gick för lätt den här gången. Med sonen. (snart 4) tog det nästan 1.5 år och genomgången utredning. Nu tog det bara 3 månader (med en kemisk graviditet förra månaden). BF runt 30:e, eller allt mellan 29/12-1/1 beroende på vart jag kollar.

• Papricorn

"Nån" får gärna göra en fb-grupp!

Inte min starkaste sida

Detta var ganska, för att inte säga helt överraskande.

Ett ynka tillfälle 5-6 dagar innan en helt oväntad ägglossning som dök upp från ingenstans.

Har haft rörigt med hormonerna hur länge som helst.

Så vågar knappt tro att det kommer bli nåt på riktgt!!

Vad är kemisk graviditet??

• Papricorn

Hur mår ni förresten?

Jag har haft mensvärk en vecka, har aldrig annars mensvärk! Känt mig ömsom varm, ömsom kall, lite feberkänsla typ. Plus lätt lätt illamående. Hoppas jag kommer undan lindrigare än sist för mådde som en urvriden disktrasa då och ville nästan krypa ur mitt egen skinn bitvis tills den värsta trött och illamåendeperioden var över.

• ungafruahlberg
    Papricorn skrev 2017-04-21 11:42:54 följande:

Hur mår ni förresten?

Jag har haft mensvärk en vecka, har aldrig annars mensvärk! Känt mig ömsom varm, ömsom kall, lite feberkänsla typ. Plus lätt lätt illamående. Hoppas jag kommer undan lindrigare än sist för mådde som en urvriden disktrasa då och ville nästan krypa ur mitt egen skinn bitvis tills den värsta trött och illamåendeperioden var över.

Åh det lät inte så kul att må som en urvriden disktrasa :( haha! Jag själv mår bra, känner mig lite varm under huden typ... lite lätt huvudvärk och mensvärk typ, väldigt milt alltsammans men jag är bara i 4+0 så det kanske kommer :)
  • oONinniOo
    Papricorn skrev 2017-04-21 11:36:30 följande:

"Nån" får gärna göra en fb-grupp!

Inte min starkaste sida

Detta var ganska, för att inte säga helt överraskande.

Ett ynka tillfälle 5-6 dagar innan en helt oväntad ägglossning som dök upp från ingenstans.

Har haft rörigt med hormonerna hur länge som helst.

Så vågar knappt tro att det kommer bli nåt på riktgt!!

Vad är kemisk graviditet??

Med en kemisk graviditet så blir ägget befruktat, men fäster inte som det ska, så det stöts ut som en vanlig mens. Hann få plus på två test förra månaden, men fick min mens som vanligt.

Om ingen annan vill kan jag skapa en grupp ikväll när jag slutat jobbet.
Svar på tråden Precis plussat! BF runt jul-nyår 2017/2018