• hadhouda

    Sös eller Huddinge erfarenheter förlossning.

    Hej under graviditeten börjar man fundera på vilket sjukhus man helst skulle föda på.

    Själv har jag fött ett barn på Huddinge sjukhus.

    Det gick väldigt snabbt så jag var inte där länge.

    Efter förlossningen kände man också att dom gärna ville att man åkte hem. Det kändes inte riktigt bra, trots att jag mådde bra.

    Man är slut efter en förlossning och behöver samla sig. Nu vet jag att läget inte är det bästa vad gäller förlossningsvården. Men vilket sjukhus skulle ni valt och framför allt varför?

    Tacksam för råd.

  • Svar på tråden Sös eller Huddinge erfarenheter förlossning.
  • AndreaBD

    Jag födde ett barn i Huddinge och sen ett på SÖS. Och det var drygt 20 år sedan. Men då var det stor skillnad. Huddinge var mycket bättre. Iofs så vet man inte om det var otur bara. Barnmorskan hade inte mycket tid med mig alls på SÖS, men det kan ju ha varit flera förlossningar just då. Även mat och allt runt omkring var trevligare i Huddinge.

  • gruvan

    Jag har fött båda mina barn på SöS, senast i somras. Jag är jättenöjd! Fantastisk personal både på förlossningen och BB. Nu har de ju byggt om också och öppnat upp nya avdelningar och det ser jättefint ut. Tyvärr sprack jag mycket (för stort barn så gick inte att undvika men det är en annan historia) så jag fick inte komma till bb-hotellet som jag hade önskat. Har flera kompisar som legat där och varit jättenöjda. Själv spenderade jag tre nätter på vanliga BB och fick ett familjerum så mannen kunde sova där också. Blev väldigt bra omhändertagen! SöS har även väldigt bra uppföljning efter sfinkterrupturer med flera återbesök till spec. Mvc.

  • parvel85

    Jag har fött 3 barn på huddinge sjukhus och har varit super nöjd alla ggr. Väl mött och har absolut inte känt att de velat skicka hem mig direkt efter. De har även varit hjälpsamma och trevliga de ggr jag kommit in för andra gravid saker än förlossning.

    Första gången var jag där i 5 dgr och de andra 2 ggr var jag där i 2 dgr.

    Nu har jag iofs inget att jämföra med men har alltid känt mig trygg och att de har lyssnat på mina önskemål och inte bara kört över mig.

  • meela

    Jag har fött ett barn på Sös och är jätte nöjd med bemötandet och allt under min vistelse. Jag kände mig lugn och att dom lyssnade på mig. Dom var trevliga och pushade på jättebra! Fick komma till bb-hotellet sen och det var hur fint och mysigt som helst.

  • noova87

    Vårt första barn är fött på SÖS, var väl ganska ok. Men vart igångsatt kl 19:00 på kvällen om inte jätte akut så hade ju varit bättre på morgonen. Eftersom min man har en ärftlig sjukdom så ville de iaf göra en undersökning på barnet trots att ett annat sjukhus var ansvarig. Som osäker nybliven förälder tyckte jag var svårt och säga ifrån. Valt Huddinge nu på andra barnet som vi tog reda på innan har ärvt min mans anlag.

  • TeresB

    Har fött båda mina barn på ks Huddinge. Första föddes redan i v 28 så vi spenderade många veckor där. De hade enligt oss utmärkt akutvård för både mig vår bebis och för oss som familj. Även barn 2 är fött på Huddinge jag blev igångsatt v 38. Jag upplevde dem igen dom kunniga och att de hade tid. Väl på BB ville vi mest vara gör oss själva med vår lilla bebis eftersom allt gått så bra ich vi inte hade haft den upplevelsen tidigare. Så vi var och är nöjda med Huddinge.

  • LittleSunshine84

    Födde på SÖS nu i vintras i november. Det slutade i akutsnitt men personalen var fantastisk. Blev igångsatt med cytotec pga för mkt fostervatten. Känner att jag fick vara delaktig i hela förloppet tills det blev akutsnitt. BB-avdelningen var kanon. Fanns ingen stress att åka hem även om jag brådskade hem :)

  • Sops

    Födde första barnet på KS Huddinge. Är väl nöjd men kändes väldigt opersonligt, var dessutom ung och ensam då och hade uppskattat om de la liiite extra tid på mig men såg knappt röken av personalen förrän det var dags att krysta. Fick även dela toalett med rummet bredvid och ingen möjlighet till att bada, enbart dusch. Har valt Sös nu till barn nr 2.

  • parentesen

    Detta är bara historik om vårt Huddinge BB:
    Tvillingkillar fullgångna med kejsarsnitt ok.
    Fick dela rum med tjej inom vårdyrket.
    Det är väl trevligt att ha något sällskap tänkte jag.
    Jag trött råkade lägga min medicin på hennes sängbord som var min högerhands sida. Jag halvsov ju 
    Hon ryter till rent aggressiv.
    Detta ingen trevlig människa och hennes sambo drog på munnen som det här var lustigt.

    Avundsjuka på våra vackra docklika pojkar, jämfört med deras tjej som tyvärr var en kopia av sin fula far!

Svar på tråden Sös eller Huddinge erfarenheter förlossning.