Ångrar mig så GROVT
Detta är min första tråd här och har tänkt länge på att skapa den, men gör det nu äntligen. Snälla om ni tycker detta är ytligt och dumt är det bara att skrolla förbi.
Jag är 21 år nu, men när jag flyttade hemifrån vid 18 skaffade jag mitt första riktiga jobb och började shoppa en hel del. Det blev mer och mer med tiden, speciellt skor och kläder. Varje gång jag flyttade behövde jag mer och mer plats till mina saker (detta var över ett par år), och nu sista gången jag var inneboende hos en hade jag ett helt rum fyllt med kläder, väskor, skor, accessoarer. Många saker hade jag fått av min pojkvän.
När vi skulle bli sambos igen (var bara särbo i 1 år) hade jag läst en bok om Feng Shui och tyckte det var jobbigt att mina saker skulle ta så mycket plats, så jag bestämde mig för att skänka bort nästan alltihop!!! Till Myrornas. Detta var sommaren 2016, och ett tag tyckte jag det var jätteskönt att vara av med allt men nu börjar jag ångra mig något så grovt.
Många av de sakerna var dyra, många affärer jag köpte dem i har stängt igen och de går inte att få tag på längre, många saker påminde mig om fina tillfällen med min pojkvän när jag fick dem. Nu har jag inte råd att köpa fler saker, för jag pluggar istället för jobbar. Har nu något råd? Detta börjar verkligen äta upp mig, jag kan titta på bilder från ett år sen och se en supermysig tröja eller en jacka som fick mig att känna mig som million bucks.
Önskar jag hade kvar alla sakerna!! Även om de hade fått vara i en låda i källaren, så hade jag kunnat ta upp dem när jag ville ha dem. Nu känns det som att jag inte har några kläder jag gillar kvar längre och inget jag vill ha på mig :( det är verkligen jättejobbigt! Och det blir bara värre när jag tänker att jag aldrig, aldrig mer kan få tillbaka kläderna och väskorna oavsett vad jag gör.
Vissa saker sålde jag men pengarna betyder liksom ingenting nu utan ångrar att jag fick den idén att skänka bort mina saker. Snälla hjälp?
Har asperger om det gör någon skillnad.