Inför jobbstar/problem med mat bebis 6,4 månad
Hej. Jag har en dotter som är 6,5 månad och när hon är 9 månader ska pappan vara hemma med henne. Jag måste nämligen jobba i två månader. Efter det är det min tur igen tills vi är redo för förskolan. Vi ammar på bra och mat/gröt/välling/ersättning/bm i flaska ratas nästan helt. Vi har testat allt tycker vi, gjort eget, köpt färdigt, testat olika sorter smaker och konsistenser, testat blw ,, ja typ allt! Men inget verkar gå hem. Jag är också medveten om att det kan vända på en dag eller när hon blir lite äldre. Men mina orosmoment inför min jobbstart är om hon fortfarande är dålig på att äta och ta flaska hur det då kommer gå för henne och pappan. Ska tillägga att jag jobbar kväll så läggningen blir utan amning också. Det jag vill ha hjälp med är tips på hur man vänjer vid mat på bästa sätt och hur kommer nattningen gå utan amning? Kommer hon lägga sig hungrig då? Lär hon sig efter att få vara utan mig och bli lite hungrig att ta flaskan? Hur är era erfarenheter som varit i samma sitta?