• Mojjjen

    3 månader vaken på natten

    Trötta föräldrar söker hjälp!

    Vår son somnar vid 17-18 och sover till 01 med avbrott för mat (17,21,01).. visst skönt med kvällarna ihop men efter 01 är han vaken till 05 och kanske slumrar till lite lätt 02:30-03:00 men inte mer. Försöker allt jag kan att få honom att sova på dagen men icke.. i min famn kan han kanske få ihop 1-3h totalt på hela dagen så inte konstigt att han checkar ut vid 17! Vad tusan ska jag göra?! Testat promenader, vaggning, famn mm.

    Det är som att han sover sin nattsömn där vid 17-01... skulle verkligen behöva skjuta på den. Och ja, vi har testat att få honom vaken efter 17 men det är omöjligt.. till och med haft han i knät och sjungit imse vimse spindel med rörelser och han stensover ändå.

    Han sondmatas med ersättning pga av att han föddes med lunginflammation och inte orkar äta helt på flaska än. Han tar flaska men äter ca 20-50ml av sina 135ml per mål. Vi matar var ca var 4h om han inte säger till innan. Pga av käkningar efter matning sitter vi alltid 45-60min extra så myntningen tar ca 1,5h

  • Svar på tråden 3 månader vaken på natten
  • amalie79

    Alltså han är ju pytteliten än. Det låter helt normalt. Tyvärr är det nog så att ni får rätta er efter hans tider i dagsläget, det brukar bli bäst så. Så små sover lite när de vill. Eftersom ni båda kan mata är nog det enda raka att ni turas om att sova när han sover och med matningarna. Om någon månad eller bara veckor kan det se helt annorlunda ut!

  • viseversa

    Så är livet med små bebisar. Dom sover inte alltid när man vill att dom ska sova. Spädbarn har inte samma dygnsrytm. Dom sover när dom är trötta och är vakna när dom är pigga och tar inte minsta hänsyn till vilken tid det är.

Svar på tråden 3 månader vaken på natten