• Anonym (Förbannad häxa!!)

Nu ska vi tydligen skaffa en hund!?!

Måste som nybliven sambo och bonusmamma få råd.

Det är inget fel på barnen överhuvudtaget, jag tycker iof att dom är extremt bortskämda men det är inte deras fel utan föräldrarnas.

Fick igår reda på av ett av barnen att vi tydligen ska få hem en valp under nästa månad???? Det är inte en liten vovve heller utan en stor ras som är känd för att behöva aktiveras mycket. Det här har min sambo och hans ex kommit överens om utan att informera mig. Trodde först att det var ett skämt men min sambo har bekräftat det när jag frågade. Barnen vill så gärna ha en hund och vi och exet ska ha den varannan vecka? Nu är jag bara så jävla förbannad! Barnen behöver inte ens plocka bort tallriken från bordet, hur ska dom då ta hand om en stackars hund som behöver aktiveras 24/7? Min sambo kan inte ha med hunden på jobbet utan har kallt räknat med mig.

Nu behöver jag råd från er. Jag har tagit mycket som jag inte borde men det här är väl ändå att gå över gränsen? Är så jävla förbannad!

• Svar på tråden Nu ska vi tydligen skaffa en hund!?!
  • Lena

Det är långt över gränsen. Han ser dig uppenbarligen inte som sin partner.

Lena skrev 2017-04-18 13:27:53 följande:

Det är långt över gränsen. Han ser dig uppenbarligen inte som sin partner.

Uppenbarligen inte! Han är sjukt konflikträdd och ger barnen allt, men det här är helt gränslöst.
  • fjanten

Nej fy fan om min man hade fattat ett sådant beslut över huvudet på mig!!

Antingen så får han presentera en hållbar plan för dig - som du går med på, eller så kommer det inte in en hund i huset. Så hade jag resonerat.

• Sophan

Har du talat om för sambon att du inte tänker ta hand om hunden? Hur planerar han att lösa det då?

Det är verkligen över gränsen att dra hem en hund till ditt (det är ju faktiskt ditt) hem utan att höra med dig så det är ok. En part kan inte ensam bestämma om sånt. Det är inte okej.

• cupcakemom

Det där är fullständigt oacceptabelt och jag hade inte ställt upp för fem öre... Hade jag blivit tillfrågad hade jag kunnat hjälpa till LITE... Men inte mitt val inte mitt ansvar.... Vore såklart annat om hunden fanns där redan innan..

Men jag tycker absolut det är fel av föräldrarna att bestämma en sån sak utan att kolla med dig först...

Jag hade förövrigt inte plockat undan tallrikarna från ordet heller . Jag plockade och städade mkt när jag precis blivit sambo för att jag var hemma mer men bestämde mig för att Nope jag är ingen hushållerska jag städar inte efter sambons barn.. Så nu plockar jag inte efter dom, jag dammsuger runt deras kaos i hallen plockar inte längre där varje dag... (gör det ibland) men ju har sambon blivit bättre på att säga åt dom att ta reda på efter sig....

Nån hund skulle jag defentivt inte ta ansvaret över... Jag vill inte ens bo med en hund så en hund här utan att jag blev tillfrågad skulle nog fakiskt få mig att flytta...

smulpaj01 skrev 2017-04-18 13:30:31 följande:

Hur ska du kunna ta hand om den? Jobbar inte du?

Jag jobbar heltid! Han har väl kallt räknat med att jag tar med mig hunden på jobbet eftersom en kollega har med sig sin knähund. Han har inte ens tänkt på den praktiska biten.
  • Påven Johanna II
    Anonym (Förbannad häxa!!) skrev 2017-04-18 13:35:48 följande:
    Jag jobbar heltid! Han har väl kallt räknat med att jag tar med mig hunden på jobbet eftersom en kollega har med sig sin knähund. Han har inte ens tänkt på den praktiska biten.
    Underlig man. Är han underbar annars...?
    fjanten skrev 2017-04-18 13:32:18 följande:

Nej fy fan om min man hade fattat ett sådant beslut över huvudet på mig!!

Antingen så får han presentera en hållbar plan för dig - som du går med på, eller så kommer det inte in en hund i huset. Så hade jag resonerat.

Jag har sagt att jag lämnar ifall han går med på detta, det här är inte något man bestämmer utan sin partners medgivande. Barnen har enligt honom lovat att ta hand om hunden själva, helt sjukt eftersom dom har en hamster som dom tröttnade på efter en halv dag.
  • sextiotalist

Inte OK någon stans.
    Du får upplysa honom om att hunden är helt och hållet hans ansvar, du kommer inte gå ut med den, inte ge den mat, inte ta med den till arbetet.

Svar på tråden Nu ska vi tydligen skaffa en hund!?!