Hur många kejsarsnitt har du gjort?
Jag är nyfiken på om det är många som gjort flera snitt. Gick det bra utan mycket komplikationer?
Har ni fått stopp ifrån läkarna att skaffa fler barn?
Jag är nyfiken på om det är många som gjort flera snitt. Gick det bra utan mycket komplikationer?
Har ni fått stopp ifrån läkarna att skaffa fler barn?
Jag har gjort 1 snitt, andra barnet föddes vaginalt. Blev efter snittet rekommenderad att inte göra fler än 3 snitt.
Mitt läkte jättebra, har dock under förra och även denna (3:e) graviditeten haft lite sammanväxningar på insidan vilket gjort djävulskt ont som kramp vid hosta och nysningar, i perioder.
Jag har gjort 1 snitt, andra barnet föddes vaginalt. Blev efter snittet rekommenderad att inte göra fler än 3 snitt.
Mitt läkte jättebra, har dock under förra och även denna (3:e) graviditeten haft lite sammanväxningar på insidan vilket gjort djävulskt ont som kramp vid hosta och nysningar, i perioder.
Jag har gjort ett snitt och en vaginal förlossning efter det. Har ingen aning om hur många man "får" göra.
Men min mamma är snittad 5 gånger efter det var det stopp för henne, så det går ju bra o göra fler snitt än tre!
Jag har gjort ett snitt och en vaginal förlossning efter det. Har ingen aning om hur många man "får" göra.
Men min mamma är snittad 5 gånger efter det var det stopp för henne, så det går ju bra o göra fler snitt än tre!
Jag har gjort ett akut snitt och nu senast i mitten på maj föddes mitt andra barn med urakut snitt. Så två st hittills. Läkaren vi talade med i samband med hemgång nu så att det inte fanns hinder för oss att skaffa fler barn, då blir det planerat snitt i så fall. Men till 99% är vi klara med familjebildningen så det blir nog inga fler.
Ett planerat snitt pga säte och ett urakut under narkos. Har aldrig fött vaginalt. Planerade läkte bättre än akuta, fick infektion i såret vid det senare och tog längre tid innan jag kunde promenera, springa osv. Men helt ok läkning med båda ändå, 10 mån sen sista idag och helt återställd sen några månader. Om det skulle bli ett tredje barn, vilket känns väldigt osannolikt, så skulle det oxå bli snitt enligt läkaren, får/bör inte föda vaginalt efter 2 snitt.