• Anonym (Blåsippan)

Missfall? Varning, BILD

På bilden är vad som kom ut ur mig härom dagen. Jag har vänner som säger att det ser ut som deras missfall, men när jag googlade tycker jag inte att min bild påminner om de missfall jag ser. Det liknade dock en bild på nåt som hette typ ovarian cast, en slags hinns från insidan av livmodern som stöts ut.

Vad tror ni?

• Svar på tråden Missfall? Varning, BILD
  • Anonym (Blåsippan)
  • EpicNurse

Ser inte ut som något typiskt missfall. Säcken är för tjock för det. Men det i säcken ser ut som vävnad som håller på att omvandlas till moderkaksvävnad.

Generellt ser det mer ut som att hela livmoderslemhinnan blivit utstött på en gång, i ett stycke!

Är/var du gravid? Tagit gravtest? För har du negativt gravtest så är det inte ett missfall. Men har du positivt gravtest så kan det inte vara så mycket annat än missfall för inget annat kan passera livmodern om där är en graviditet.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (Blåsippan)

Jag hade oskyddat sex runt min senaste ägglossning som bör varit i mitten av förra månaden, men har inte tagit ett gravtest.
    I slutet av mars började jag äta piller för att skjuta på mensen under en resa. Det var under den resan, när jag hade slarvat med tabletterna som "påsen" kom ut.

• Anonym (Blåsippan)

Upp!

Svar på tråden Missfall? Varning, BILD