Ska man bli gravid eller ej?
Hej. Tänkte bara dela med mig av mina tankar och kanske någon känner igen sig lite :). Är 42 år och har två barn på 3 och 6 år. Har haft lätt för att bli gravid tidigare. Min man och jag har väl i princip sagt att vi inte ska ha fler barn men jag är inte helt säker. Längtar efter en liten till allt oftare. Vi har dock inget skydd men kör på 'säkra' perioder. Nu senast hade vi sex på dag 10 efter mens och körde inte säkert pga lite missförstånd. Jag hade ägglossningsont flera dagar efter och har haft massor av gravidsymtom fram till igår då jag fick min mens. Känner en stor tomhet nu. Och kanske jag inte hade tidig ägglossning som jag trodde. Eller så har jag svårare att bli gravid nu än för tre år sedan, helt naturligt så klart. Vet inte om vi bara ska bestämma oss för att vara nöjda eller om vi aktivt ska försöka. Så svårt... Till saken hör också att min framtid är lite oviss med jobb och så. Kanske därför jag hakar upp mig på bebis då jag känner att jag då har något att se fram emot. Ett mål liksom. Har det bra ställt och så, så jag behöver inte oroa mig för ekonomi. Ahh så många funderingar ???? Någon som har liknande tankar?