• Anonym (ogillad)

Jag är illa omtyckt, av nästan alla jag mött.

Jag är illa omtyckt av de flesta, och jag vet inte riktigt varför. (hjälp?)
    Jag förstår att det är nått jag antagligen gör fel men jag vet inte vad.
    Jag har enbart ett ytterst fåtal vänner och så har det varit hela mitt liv, att kanske bara 2-3 st orkar umgås med mig. Sedan bryts det, ofta efter rätt många år (av naturliga orsaker såsom flytt mm). Men problemet är att på Facebook har jag omkring 200-300 personer blockerat mig, när jag räknat lite löst. Vissa har jag aldrig ens pratat med. Har 3 pappor till mina barn och dom har blockerat mig. Barnens vänners föräldrar vill inte komma hit, kommer på ursäkter.
    Jag är kanske inte så rolig eller supersocial, men jag är alltid trevlig mot alla och bryr mig, frågar hur de mår och ställer upp och hjälper folk när dom behöver det. Ber sällan om hjälp själv.

Det är mer som jag inte orkar skriva, men hur som helst har det här blivit en ond cirkel där jag blivit deprimerad för att det är såhär, och det i sig kanske inte är så kul att ha omkring sig.. Har funderat på varför det är såhär och förstår inte. Även kontakt med psykiatrin som hittills inte ger mig nått mer svar än att jag själv ska fundera.

Vill inte ha det så här. Hjälp?

• Svar på tråden Jag är illa omtyckt, av nästan alla jag mött.
  • Anonym (Suck)

Folk blockerar inte en utan en anledning. Så förmodligen så måste du ha sagt eller gjort nåt för att få så många att blockera dig.

• Anonym (Lova)

Fundera på när det har gått bra och hur du gjorde då. Och så gör du mer av det.

Försök komma på situationer då du fått det gensvar du önskar och när det gått som du vill. Dvs när relationen till en person har varit som du vill att det ska vara.

Och så tänker du noga, i detalj, på vad du gjorde för att nå det resultatet. Hur agerade du då? Vad sade du, gjorde du och tänkte du?

Sedan tänker du på fler situationer när det varit bra. Och funderar ut vad du gjorde för att lyckas den gången. Även om det inte är långvarigt, så tänk på när det gått så som du önskar, och gör mer av det som fungerat.

• Arboga

Va? 200-300 som har blockerat dig?
    Blir nyfiken på vad du har skrivit..

• Anonym (Moi)

Vad skriver du på fb?

Går du i konfrontation med folk?

• Anonym (Lova)

TS behöver egentligen inte rota i var det gått snett om hon inte vill. Kan hon bara se vad som fungerat bra istället och fortsätta göra dom grejerna så är det inte nödvändigt att fortsätta älta vad som gått dåligt.

Det hjälper henne inte att fokusera på misstagen.

• Anonym (Insikt)
    Anonym (Lova) skrev 2017-04-15 11:32:20 följande:

TS behöver egentligen inte rota i var det gått snett om hon inte vill. Kan hon bara se vad som fungerat bra istället och fortsätta göra dom grejerna så är det inte nödvändigt att fortsätta älta vad som gått dåligt.

Det hjälper henne inte att fokusera på misstagen.

Fast om man inte tar reda på vad som går fel är det ju svårt att göra rätt?
  • Anonym (A)

Vad konstigt det låter..

• Långbenopluto

Oj Har så många blockat dig måste du har gjort nåt riktigt dåligt.....

Försök fråga nån som kan ge dig ett ärligt svar, det är nog det enda sättet att få veta.

• Anonym (Lova)
    Anonym (Insikt) skrev 2017-04-15 11:38:10 följande:

Fast om man inte tar reda på vad som går fel är det ju svårt att göra rätt?

Nej. Det är helt felaktig logik.

Så länge man vet vad som leder till framgång kan man göra rätt.
  • Anonym (Lova)

För att lägga till ett förtydligande så kommer hon ju ha svårare att göra rätt om hon bara listat ut vad som är fel, för den informationen kan hon inte göra något med för att komma framåt.

Hon behöver därför hitta nyckeln till framgång inte till vad som gått snett.

Enkelt.

Svar på tråden Jag är illa omtyckt, av nästan alla jag mött.