Folkbokföringsadress på barnen
Hej.
Jag har två barn, 8 och 5 år gamla, som bor hos mig varannan vecka (andra veckan hos sin pappa).
När vi separerade december 2013 så bestämde vi att han skulle behålla huset och jag flyttade till en lägenhet, och barnen blev skriven på min nya adress med godkännande av fadern. Han tyckte att jag skulle ha barnens adress och ansvaret över alla papper osv.
Nu, över 3 år senare, så ska jag, min nya sambo och barnen flytta till lägenheter under oss endast för att vi vill bo på markplan men pappan godkände inte adressändring för barnen. Skatteverket gjorde en utredning om vart barnen ska vara skrivna och kom fram till att dom ska vara skriven hos pappan. Endast för att han bor kvar i huset där vi bodde tillsammans, det såkallade ursprungsbostaden. Jag tycker inte detta är okej!
Jag har alltid haft de största ansvaret när de kommer till försäkringar, skola, sjukhusbesök, mediciner mest för pappan inte orkat/brytt sig, och när han väl fått information före mig angående mediciner eller möten på skolan så har han aldrig berättat det för mig. Han vägrar att gå på medarbetarsamtal med mig eller dela barnens saker, vilket betyder att vi har dubbel uppsättning av allt. Jag tycker de är onödigt men han vägrar delat. Att han ska få barnens post gör mig väldigt orolig nu över hur mycket information om barnen jag inte kommer få... Jag ska såklart överklaga men ville höra om någon har suttit i samma situation som kan ge mig tips eller råd, eller vad som helst.