Min rottweiler hanne
En rottisar kille på Fyra år.
Han drar i kopplet konstant. Lyssnar inte på nej ,sluta dra ,eller små bestämda ryck i kopplet.
Han springer femton m framför när han är lös och svårt att komma in på inkallning
Han får oftagodis då han lyssnar och jag berömmer även med kel och klapp
Men mina armar är helt slut, mitt tålamod tryter alltför oftast och jag gör mig oftast osams med honom på promenaderna. Han är svartsjuk om jag leker med min tik som jag gjort likadant med sen hon var lliten och gensvaret har varit 100% på henne
Han blir svartsjuk om jag kramar husse,älskar sin husse väldigt mycket och ibland försöker han utmanövrera mig. Biter ifrån såklart,ignorerar hans beteende osv
Men med Husse finns det inga krav och han får oftast göra som han vill.
Stor svältfödda på andra hundar och människor och ska nu under sommaren få gå på dagis
två ggr i veckan som en avlastning för mig ,som har dom jämt då jag år sjukskriven för reumatisk sjukdom och att de får en annan stimulans.
Vad mer kan jag göra?
Känner mig ofta arg åt honom och tappar tålamodet vilket resulterar i att vi kommer längre ifrån varandra känns det som.
Har nästan tappat all ork och intresse för mina två fyrbenta vänner pga allt det här
Kom gärna med råd och tips tack:)
Trött matte