• Logi Bäckaro

LEVANDE SEXLUST - Kvinnors strategier

Kvinnors strategier för en levande sexlust?

Jag är student vid Malmö högskolas masterprogram i sexologi. Under våren 2017 vill jag som avslutande examensarbete fördjupa min kunskap om kvinnorsmedvetna strategier för att hålla sexlusten till partnern levande. Akademiska studier av sådana friskfaktorer är nämligen svåra att hitta och samtidigt är bristande lust en av de vanligaste anledningarna att söka hjälp hos sexolog.

Syftet med studien är att genom intervjuer på Facebook-chat, Skype, telefon eller IRL på Malmö högskola undersöka medvetna strategier hos kvinnor som lever i en relation sedan minst 15 år tillbaka och ännu upplever lust till sin partner.

Intervjun som är ca 60-90 min lång ska genomföras före midsommar och handlar exempelvis om hur kvinnan aktivt, medvetet tänker och gör, om det finns olika strategier för olika situationer/tillfällen, hur strategin kom till, om denna ?repertoar? förändrats över tid, o s v.

Intresserad?

Vill du veta mer eller anmäla intresse att delta i studien, finns jag på [email protected]. Där får du mer detaljerad information om bland annat konfidentialiteten kring studien. När du bestämt dig får du också ta del av de övergripande intervjufrågorna, så att du är väl förberedd.

Vänligen,

Britta Andersen

leg psykolog

• Svar på tråden LEVANDE SEXLUST - Kvinnors strategier
  • Dixie

Är du redan leg psykolog och läser ett masterprogram?

• Fiona M

Och återigen någon som påstår sig vilja ha info "i studiesyfte" utan att ha en studentmail...

Svar på tråden LEVANDE SEXLUST - Kvinnors strategier