Kattungen sover inlåst
Hej,
Jag har en frågan angående en kattunge (som är ca. 4 månader gammal nu) som jag tagit emot (köpt). Har även två hundar i hemmet sedan tidigare, men har alltid bott med hund och katt tillsammans så det har alltid funkat bra. Jag ville dock inte att katten skulle känna sig orolig första natten, så då sov den i mitt rum tillsammans med mig och så hade jag kattlådan i sovrummet. Dock luktade det så otroligt mycket så var tvungen att ställa ut kattlådan i toaletten den andra natten. Dock sov jag med katten i sovrummet med stängd dörr så han kunde inte gå på "toa" under natten. Gjorde det pga. hundarna och för att den skulle kunna sova i fred.
Jag undrar nu om det här var dåligt för katten eller om det är så att han kan ha fått några men pga. det? Men borde han inte kissat på t.ex. golvet i så fall? Dagen efter jamade han ganska mycket på morgonen (när han var utsläppt i husen tsk med de andra) men det gick över efter ett tag. Annars betedde han sig normalt. Men borde jag vara orolig om han kan ha fått något problem nu pga. det här? :S :/