• baby nu

Hur säkert se kön vid RUL?

Har någon här erfarenhet av hur säkert de ser kön vid RUL i v 18-19? Läkaren sa idag pojke..väntar fjärde barnet och har verkligen känt som att det skulle vara flicka igen! Har ni fått veta kön och sedan har det inte stämt när barnet väl kommer ut? *nyfiken ????

• Svar på tråden Hur säkert se kön vid RUL?
  • EpicNurse

Ser man en pille och pung på ultraljudet så är det rättså säkert att det är en kille. Skulle man däremot inte se något och därför säga att det är en flicka så är det osäkrare och kan vara en pojke. Men ser man tydliga könsdelar så är det ganska så säkert att könsbestämma vid rul.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • babydreams

Känner flera stycken som fått höra pojke vid rul, men ut har det kommit flickor.. så det är väl ca 10% risk att de sett fel. Man ska absolut inte lita helt på rul, men oftast är det ju rätt! :)

• elyse

Men hur tyckte du själv att det såg ut? Om barnmorskan tycker sig få till en bra vinkel brukar ju h*n säga det och du ser ju själv hela ultraljudet på skärm. Eller?

• baby nu
    elyse skrev 2017-04-13 11:16:32 följande:

Men hur tyckte du själv att det såg ut? Om barnmorskan tycker sig få till en bra vinkel brukar ju h*n säga det och du ser ju själv hela ultraljudet på skärm. Eller?

Jag såg två..alternativt tre vita streck men så rörlig bebis vid UL så svårt att hinna med????Sen har jag inte stenkoll på hur de olika könen ska se ut på UL ????Läkaren sa att det såg ut som "pojksaker" men får väl se om några månader..
  • baby nu
    babydreams skrev 2017-04-13 11:14:11 följande:

Känner flera stycken som fått höra pojke vid rul, men ut har det kommit flickor.. så det är väl ca 10% risk att de sett fel. Man ska absolut inte lita helt på rul, men oftast är det ju rätt! :)

Har oxå hört om flera/känner några så litar inte fullt på vad läkaren trodde sig se igår????
  • elyse
    baby nu skrev 2017-04-13 11:27:36 följande:

Jag såg två..alternativt tre vita streck men så rörlig bebis vid UL så svårt att hinna med????Sen har jag inte stenkoll på hur de olika könen ska se ut på UL ????Läkaren sa att det såg ut som "pojksaker" men får väl se om några månader..

Ah. Som för mig då. Bara i nån sekund fick vi en titt.
Svar på tråden Hur säkert se kön vid RUL?