• 2Deville

Mina personliga tips er med acne och problemhy! kisel och silicea face repair gel!

Hej
    Vill dela med mig av två produkter som hjälpt mig mot acne och problemhy.
    Kisel tabletter och silicea face and body repair gel.

Haft jätte problem i sååå många år.
    Testat massor av produkter. Men denna kombon har varit grym. Snabbt resultat dessutom!

Tänk om jag visste detta för 10år sedan!
    Så därför vill jag dela med mig av denna info. Och hoppas det kan hjälpa någon annan med samma problem som jag hade. Så häftigt att kunna skriva jag hade :)

Hjälpte faktiskt även för en bekant med rosacea.

Kisel tabletterna jag använt är från bambo. Letade runt och de va de med mest ren kisel mängd i som jag hittade.

Lycka till!

• Svar på tråden Mina personliga tips er med acne och problemhy! kisel och silicea face repair gel!
  • Lisa Nilsson

Kul att det funkar på dig också! Har provat samma kombo för min akne fast med Original Siliceas egna kapslar. :) Har kört den kombon i flera år och är supernöjd.

• 2Deville
    Lisa Nilsson skrev 2017-04-12 17:08:43 följande:

Kul att det funkar på dig också! Har provat samma kombo för min akne fast med Original Siliceas egna kapslar. :) Har kört den kombon i flera år och är supernöjd.

Kul att höra någon annan som fått samma resultat. Jag får tillbaka min dåliga hy om jag är utan ett par dagar. Så kommer absolut köra länge länge med denna kombon!
  • 2Deville
    hanni00 skrev 2017-04-10 02:03:46 följande:

läste att silicea face repair gel är en anti age kräm.. 

Den ska återställa hudens fuktbalans, näringsrik, lugnande. Uppstramande. Motverkar fina linjer och åldrande.
    Lugnande efter en dag i solen eller rakning.
    Det är vad som står på flaskan.

Innehåller kisel och alovera, båda är jätte bra för huden.

Jag kan stryka på en extra gång under dagen om det ändå poppat upp någon finne. Då brukar de snabbt gå tillbaka!
    Tror det är kisel jag reagerar så positivt på.
    Inte reagerat lika bra på enbart aloe Vera!

Men vist står det att den hjälper till vid åldrande hud. Ser det bara som ett plus!
  • linneahatting

Nu har det gått ett år sen detta skrevs men chansar på att få svar ändå..! Kan inte du länka till både tabletterna och gelen du använde/använder? har kollat runt lite men hittar inte den där gelen, hittar en Silicea gel på Apotea som verkar liknande men det står att den ska blandas med vatten.. Men den du syftar på kanske inte finns längre? :))

• Hanna78

Hej, ett litet tips till är att använda Original Silicea i kiselgel form även som ansiktsmask 2-3 gånger per vecka. Den tar bort orenheter och är suverän vid blemmor och acne. Köp en liten flaska och ha i badrummet. Jag tar ca en halv matsked i handen och duttar i ett fuktigt ansikte. Sedan får det torka i ca 10-15 minuter och så tvätta bort det med ljummet vatten. Efter det så tar jag min vanliga nattkräm.  jag använder även Silicea kapslarför att förbättra huden inifrån.

Svar på tråden Mina personliga tips er med acne och problemhy! kisel och silicea face repair gel!