• Abbe2716

Problem med sambo

Hej!! Jag skriver för att jag behöver HJÄLP! Livet med min sambo är hellvete. Vi bråkar hela tiden, han är våldsam mot mig, och tar knappt hand om vår son som är 1 och halvt år gammal. Han bröt mitt ben 2 mån sedan men jag anmälde honom aldrig för att trodde att han kommer att bli bättre och snällare både mot mig och sonen med nu ser jag att han ska förändras aldrig. Vet inte språket så mycket, har inte jobb eller pengar, bara lite från Försäkringskassan varje månad. Kan han ta mitt barn, det är enda sak som jag bryr mig om.?Jag är så rädd. Hjälp mig snälla....

• Svar på tråden Problem med sambo
  • Långbenopluto

Det här kan omöjligt stämma.....

För ingen normal människa stannar med ett barn i ett sånt hemskt förhållande, en ansvarig mamma ringer polis och kvinnojouren för att åtminstone rädda sitt barn.

• Petter och jag

Oroa dig inte över din försörjning. Du kan ansöka om försörjningsstöd. Om barnet bor med dig kommer du även få barnbidrag, bostadsbidrag och underhållsstöd. Oroa dig istället över din och ditt barns säkerhet. Ring kommunens växel imorgon. Be att få bli kopplad till en enheten för kvinnofrid/relationsvåld el motsvarande.

• Abbe2716

Jag vet.. Vi bor inte ensamma. Vi bor med hans familj. Jag har aldrig jobbat, och har klarat gymnasiet bara. Önskar att plugga vidare, men jag känner mig helt förstörd både pyskiskt och fysiskt. Han köper blöjor och allt vad jag behöver för sonen men han har hela barnbidraget så det måste han göra. Jag tycket att jag är inte så stark att lämna honom. Jag har bara 20 år, och ingen familj här i Sverige. Alla som jag älskar och saknar är lång borta från mig. Har inte ens kompisar...

Svar på tråden Problem med sambo