• Anonym (TS)

Hur kan polisen hitta en misstänkt så snabbt?

Fredagen gör att man blir oerhört imponerad av polisens arbete och helt fascinerad av hur det går till.

Vad är det som händer hos polisen som gör att det går så oerhört fort för dem från det att larmet går tills att de presenterar en bild på en de vill ha tag i tills den personen är gripen. Det går på bara några timmar. Helt otroligt i en storstad där det råder kaos.

Hur får de kamerabilderna, hur vet de vilka bilder de ska titta på, vad gör att de fångar intresse för den mannen på bilden, vad gör att de känner sig så säkra på att han är intressant att de faktiskt lämnar ut bilden till media?

• Svar på tråden Hur kan polisen hitta en misstänkt så snabbt?
  • Anonym (Hax)

Att dom kunde gripa honom så snabbt var att civila hade följt efter honom och larmat polisen. Att han var intressant på bilderna kan ju vara att ett vittne kom ihåg klädseln.

• Anonym (TS)
    Anonym (Hax) skrev 2017-04-09 07:35:57 följande:
    Att dom kunde gripa honom så snabbt var att civila hade följt efter honom och larmat polisen. Att han var intressant på bilderna kan ju vara att ett vittne kom ihåg klädseln.
    Men då har de ändå på oerhört kort tid hört vittnet - beställt fram bilder - hunnit titta igenom bilder på tusentals människor - hitta den här bilden - komma fram till att det nog är rätt man - offentliggöra bilden
  • Anonym (Hax)
    Anonym (TS) skrev 2017-04-09 08:23:02 följande:
    Men då har de ändå på oerhört kort tid hört vittnet - beställt fram bilder - hunnit titta igenom bilder på tusentals människor - hitta den här bilden - komma fram till att det nog är rätt man - offentliggöra bilden
    Ja?! Det var ju högsta prio.
  • Anonym (Tack vare)

Med allmänhetens hjälp fick polisen tag i honom.

• Anonym (123)
    Anonym (TS) skrev 2017-04-09 08:23:02 följande:
    Och du tror att dom jobbar 8-17 när nåt sånt här händer?
  • Anonym (TS)
    Anonym (123) skrev 2017-04-09 13:32:43 följande:
    Och du tror att dom jobbar 8-17 när nåt sånt här händer?

Skrev jag det?

Jag var tydligen inte ensam om att vara imponerad:

"Nu hyllar Leif GW Persson "den detektiva delen av polisarbetet" omedelbart efter terrorattacken i Stockholm:

– Att man så snabbt hittade rätt bild av gärningsmannen och kunde gå ut med den... Det är jävligt bra jobbat."

www.expressen.se/nyheter/gw-hyllar-polisens-jobb-efter-attacken/
  • Abegayle70

Jag drog mig till minnes att för inte så värst länge sedan åkte en delegation från svenska polisen till det land som har mest direkt erfarenhet av terrorattacker mot civilbefolkningen. De åkte för att lära, träna och dra nytta av landets polis erfarenheter och kunskap. Detta genomfördes under den heta diplomatiska krisen då Sveriges utrikesminister anklagade Israel för "utomrättsliga avrättningar" av terrorister.
    Så, ett stort tack till den Israeliska Polisen som ställde upp och delade med sina erfarenheter och kunskaper.
    Trots utrikesministerns förödmjukande anklagelser.

Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Anonym (123)
    Anonym (TS) skrev 2017-04-09 14:35:59 följande:

Skrev jag det?

Jag var tydligen inte ensam om att vara imponerad:

"Nu hyllar Leif GW Persson "den detektiva delen av polisarbetet" omedelbart efter terrorattacken i Stockholm:

? Att man så snabbt hittade rätt bild av gärningsmannen och kunde gå ut med den... Det är jävligt bra jobbat."

www.expressen.se/nyheter/gw-hyllar-polisens-jobb-efter-attacken/
    Ne men du undrade hur det kunde gå så snabbt.
    Och vem fan tar leif gw seriöst?
Svar på tråden Hur kan polisen hitta en misstänkt så snabbt?