3.5 åring potträning
Min son är nästan 3.5 och fortfarande inte pottränad. Det börjar bli så sjukt frustrerande. Jag kör utan blöja hemma men sätter på den på förskolan (har inget val, de skulle inte gå med på att jag sände honom utan). Bajsa går bra eftersom han alltid går på morgonen så när jag hör honom komma ut från sitt rum sätter jag honom på pottan. Om jag inte hör honom i tid hamnar det dock i blöjan också. Kiss hamnar i pottan ibland men verkligen inte ofta, för det mesta hamnar det i byxan, även om han just har suttit på pottan. När han kissar på sig så märker han det meddetsamma och ropar "pottan skynda" men det är förstås för sent. Det verkar inte som att han vet alls innan han kissar. Är han helt enkelt inte redo? Är det ens möjligt när han är så stor? Han har en språkförsening även om han har blivit mycket bättre senaste året. Jag skulle säga att han språkligt ligger på en 2.5 årings nivå, han pratar i korta meningar men inte alls så bra som de flesta barn hans ålder. Förståelsen är inte heller jättebra, även om det har blivit bättre, han har inga problem med uppmaningar och enklare förklaringar men hänger inte med om det blir för avancerat. Har någon haft liknande problem och hur gick det?