• MammaTillTvå90

Olika svar på olika test. Rfsu sticka vs clearblue digital

Halloj!

Jag är idag på bim -2.

Igår testade jag, vad jag tror, plus med rfsu sticka.

Det var tydligt 2 streck. Saken är den att plus strecket vandrade från botten till toppen för att sedan försvinna. Testet skall avläsas efter 5 min och där var då två streck. Ca 10-15 min senare var strecket borta..

Sambon var skeptisk så idag köpte jag ett clearblue digital och där stod "inte gravid".

Känner mig förvirrad.. kan clearblue visa fel? Eftersom att det är innan bim och ej med morgon urin? Vad tror ni?

Otålig, ledsen, besviken

• Svar på tråden Olika svar på olika test. Rfsu sticka vs clearblue digital
  • EpicNurse

Om strecket kommer när färgen sugs upp och sedan åker bort när testet ligger och 'blir färdigt' så är det inte positivt!

• MammaTillTvå90
    EpicNurse skrev 2017-04-08 14:15:38 följande:

Om strecket kommer när färgen sugs upp och sedan åker bort när testet ligger och 'blir färdigt' så är det inte positivt!

Tack för svar!!

Kommer förmodligen aldrig mer att använda mig av rfsu tester. Jag läste av testet efter 5 min som det stod..

men men. Antar att jag inte är gravid då :/
  • EpicNurse

Kommer inte mensen så kan du ju absolut vara gravid! Så vänta två dagar och testa igen!

• Qweet

Jag hade också tolkat testet som positivt om inte strecket fortsatt vandrat! Tror helt enkelt att det kanske inte fanns nog med urin för att testet skulle bli korrekt inom tiden:) testa med morgon urin!:)

• Mammatilltre81
    MammaTillTvå90 skrev 2017-04-08 14:02:46 följande:

Ingen? :(

Hur gick det för dig? Jag sitter typ i samma sits? RFSU visar svaga svaga sträck, vanliga clerablue starkt, clearblue digitalt 1-2 veckor. Hade bin i går?
Svar på tråden Olika svar på olika test. Rfsu sticka vs clearblue digital