• LB2016

Vilket hundfoder är bäst?

Vill byta foder och undrar vilken enligt er är bäst? Skriv ett annat om ni tycker det, motivera gärna varför.

Doggy proffesionell extra har hela 55% spannmål!!!
    Medan Doggy mini eller original har ca 12%.

Vet att de även har spannmålsfri dock inte hittat än.

Så rösta gärna vilken ni tycker är bäst, skriv även varför, tycker ni inte att de är bra eller om ni har en annan kommentera vilken osv!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket hundfoder är bäst?
  • AniieeHär

Orijen, Acana eller Taste of the Wild.

Doggy Professionell är till för högpresterande/arbetande hundar, Original är till för kompisen. Spannmålet gör att det är hög energi, som arbetande hundar behöver.

• LB2016
    AniieeHär skrev 2017-04-07 19:55:39 följande:

Orijen, Acana eller Taste of the Wild.

Doggy Professionell är till för högpresterande/arbetande hundar, Original är till för kompisen. Spannmålet gör att det är hög energi, som arbetande hundar behöver.

Okej, var köper du dessa då? Har ingen djuraffär i närheten, så går det att beställa?

Hur menar du för kompisen?
    Han är aktiv och springer mycket varje dag, då han har så mycket energi.
  • LB2016
    Abbi321 skrev 2017-04-07 19:57:44 följande:

Doggy är ett skitfoder oavsett vilken sort man väljer.

Okej och varför tycker du det? Känner till några som använder doggy professionell och de har fin päls,hud och är friska hundar.
    Vilken tycker du då är bra?

Varför jag inte frågar de som använder är för att jag vill veta från kunniga. Samt inget jag får svar på i butik kanske i djuraffären men har ingen i närheten.
  • AniieeHär
    LB2016 skrev 2017-04-07 19:58:13 följande:
    Okej, var köper du dessa då? Har ingen djuraffär i närheten, så går det att beställa?

Hur menar du för kompisen?
    Han är aktiv och springer mycket varje dag, då han har så mycket energi.
    animail på nätet, till exempel. Googla.

Med kompisen menar jag hundar som folk har som sällskap, max tävlar lite på hobbynivå någon gång om året. 
  • LB2016
    AniieeHär skrev 2017-04-07 20:01:20 följande:

Med kompisen menar jag hundar som folk har som sällskap, max tävlar lite på hobbynivå någon gång om året. 
    Okej ska kolla upp det. Då vet jag det! :)
  • LB2016
    AniieeHär skrev 2017-04-07 20:01:20 följande:

Glömde fråga varför tycker du att dessa foder är bra?
  • LillaJag06

Vi har provat liten olika märken (från veterinär) och det som passat våra hundar bäst är Royal canin. Finns ett annat som jag inte kommer på namnet på nu, våra hundar älskade det fodret men deras päls blev fullständigt kaotisk :)

Vi har 2 långhåriga chihuahuor som gärna äter stora bitar.

• AniieeHär
    LB2016 skrev 2017-04-07 20:03:53 följande:
    Okej ska kolla upp det. Då vet jag det! :)
    Gör så.
    LB2016 skrev 2017-04-07 20:11:40 följande:
    Glömde fråga varför tycker du att dessa foder är bra?
    Bra kvalitet, de har spannmålsfritt och framför allt: hundarna gillar det =)
  • Klickerträna

Min hund är superfin på Acana: wild prairie Värt varenda krona. Hon har ALDRIG matvägrat och får ofta komplimanger för pälsen!

Svar på tråden Vilket hundfoder är bäst?