• Anonym (Fan)

Hur ska jag kunna acceptera?

Min partner seb snart 4 år har fattat ett beslut. Ett beslut som hängt länge och en fråga som gjort det otroligt stormigt mellan oss.

Han vill inte ha fler barn. Jag har inga, han har två. Pronto liksom, kommer aldrig hända!

Är helt förstörd ärligt talat. Kan inte ta till mig detta. Varför skulle han inte vilja? Jag är över 10 år yngre än honom, jag vet att han älskar mig och gärna hade tillbringat sitt (barnfria) liv med mig.

Jag älskar denna man. Men vet inte om jag är redo att offra barn. Hur kan det vara så hemskt?? Att vilja dela det med mig?? Vad är det för fel på mig? Han väljer liksom bort hela mig för att slippa ha fler barn. Är barn så hemska? Är jag så hemsk? Fattar inte.

• Svar på tråden Hur ska jag kunna acceptera?
  • Anonym (:()

Barn kräver en hel del engagemang. Han har två stycken och är inte beredd att gå all in en gång till. Ska man skaffa barn så får man också vara beredd att ge hela sig själv. Och han har gjort det två gånger innan och vill inte göra det en tredje gång. Du får antingen acceptera, eller så gör du slut och lever singel tills du hittar en man som vill ha barn med dig.

Sen kan jag tycka att barn inte är ett måste för ett fullödigt liv. Många väljer att inte skaffa barn. Kanske du kan acceptera det? Jag hade inte kunnat acceptera det dock.

• Anonym (Mollan)

Tror inte detta har med dig att göra, han är säkert bara nöjd med sina två barn han har, han kanske inte orkar med flera om han är äldre än du?
    Jag förstår din frustration, jag har själv lämnat en kille för många år sedan som gjorde klart för mig att han aldrig ville ha några barn, vi pratade många gånger om detta men hans beslut stod fast och jag kunde inte tänka mig ett liv utan barn och lämnade honom, det va ett svårt beslut men ångrar det inte idag då jag nu har två fina barn.

Tycker verkligen att du ska göra ett till försök att prata med honom och tala om hur du känner och ta dig en ordentlig funderare om hur du själv vill göra med barn och följ ditt hjärta.

Svar på tråden Hur ska jag kunna acceptera?