Funderar på att skilja mig, behöver råd
Hej!
Kan börja med att jag känner mig som en hemsk människa.
Jag har varit tillsammans med min man i snart 10 år, varit gifta i 4 år.
Vi har en gemensam dotter på 5 år och jag har en dotter sedan tidigare som är 12 år.
Min man är min bästa vän, men jag är inte attraherad av honom. Men vi har ett bra liv och vi kommer hyfsat överens och har många samma intressen, han ställer alltid upp när jag är iväg på saker (aktiviteter), vilket jag ofta är.
Vårat sexliv är också bra även fast jag inte är attraherad av honom.
Men på senaste året så har jag märkt att gräset varit grönare på andra sidan, jag har varit otrogen flera gånger senaste året och varit på väg att separera men min man har inte velat det.
Jag känner att jag inte "kan" sluta, jag vill ha något mer än vad han ger mig, han vet inte om alla gånger jag varit otrogen.
Han blev helt förstörd när jag berättade att jag varit otrogen, då hade jag kysst en kille på krogen. Han gick in i depression och mådde jättedåligt.
Jag mådde dåligt för hans skull men jag ångrade inget vilket så klart är helt fel.
Jag vet inte hur han skulle klara en skilsmässa.
Jag behöver råd. Ska jag hålla tyst om att jag varit otrogen och stanna kvar och låta allt fortsätta som vanligt eller bör jag som jag tycker själv ta ut skilsmässa och låta honom hitta någon som han förtjänar, för jag känner mig hemsk som gör så här mot honom. Han älskar mig över allt annat på den här jorden.
Tacksam för svar!