• Morni

Känns lite otäckt med "loftgångar" utanför ´klassrummen trappor upp ovanför aulan,

Känns lite otäckt med "loftgångar" utanför ´klassrummen trappor upp ovanför aulan, nu och som det var förr ifall det blir bråk och någon hamnar på stengolvet i aulan, om de åkt över räcket. Någon mer som tänkt på det och är nybyggda skolor så?

• Svar på tråden Känns lite otäckt med "loftgångar" utanför ´klassrummen trappor upp ovanför aulan,
  • Egon den stora

I USA har dom nät för att fånga upp fallande elever. Ingen aning om det kommit till användning.

• Morni
    Griseknoen35 skrev 2017-04-06 09:09:56 följande:
    Är det något som hänt eller bara du som fantiserar?
    Samma med hus jag bott i och det blev bråk med en kriminella som tagit mina lgh.

Fängelser har haft samma och fångar har hoppat.
  • Morni
    Egon den stora skrev 2017-04-06 09:12:04 följande:
    I USA har dom nät för att fånga upp fallande elever. Ingen aning om det kommit till användning.
    Är säkert inte utan anledning. Men här har man aulan nedanför och blir nog fult.

I den skolan släppte någon ner en kemibomb så de blev stort pådrag.
  • Egon den stora
    Morni skrev 2017-04-07 01:08:29 följande:

Är säkert inte utan anledning. Men här har man aulan nedanför och blir nog fult.

I den skolan släppte någon ner en kemibomb så de blev stort pådrag.

I USA har man väl ganska mycket utan anledning. Alla dessa varningstexter tex.. finns det en minimal risk att bli stämd så försöker man undvika den.
  • Morni
    Egon den stora skrev 2017-04-07 06:15:27 följande:
    I USA har man väl ganska mycket utan anledning. Alla dessa varningstexter tex.. finns det en minimal risk att bli stämd så försöker man undvika den.
    Det är en anledning
  • Dixie

Vad är en "loftgång" - är det en gång som bara låtsas vara en loftgång?!

• Morni
    Dixie skrev 2017-04-07 07:01:40 följande:
    Vad är en "loftgång" - är det en gång som bara låtsas vara en loftgång?!
    www.google.se/search%C3%A5ng&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&ei=XB7nWIyXDZGAsAGS3L-ABw
  • Dixie

Jag vet vad en loftgång är - jag förstår bara inte varför du skriver med citationstecken? Det ändrar ju innebörden när dessa tecken används..,,.

• AnnaPaulita
    Morni skrev 2017-04-05 22:05:58 följande:

Känns lite otäckt med "loftgångar" utanför ´klassrummen trappor upp ovanför aulan, nu och som det var förr ifall det blir bråk och någon hamnar på stengolvet i aulan, om de åkt över räcket. Någon mer som tänkt på det och är nybyggda skolor så?

Vi har så på skolan jag arbetar i. Jag har jobbat här i 7 år och aldrig har någon elev ramlat ner eller slängts ner.
    Tror du oroar dig i onödan.
  • Morni
    AnnaPaulita skrev 2017-04-07 14:08:15 följande:
    Vi har så på skolan jag arbetar i. Jag har jobbat här i 7 år och aldrig har någon elev ramlat ner eller slängts ner.
    Tror du oroar dig i onödan.
    Frågan är vad som kan hända då en del har nät
  • legomum

I min gamla skola fanns en "balkong"/våning med trappa upp på sidan av en aula. Ingen har trillat eller hoppat ner därifrån.

Svar på tråden Känns lite otäckt med "loftgångar" utanför ´klassrummen trappor upp ovanför aulan,