• ledsen111

konsekvens, utebliven lutinus

Hej.
    Jag undrar vad konsekvenserna kan bli av att man inte tagit lutinus på flera dagar.

Gjorde insättning (färsk) 24/3 och har tagit tre lutinus om dagen sedan 25/3. Dock fick jag endast recept på ett paket (21 st vaggisar) och ingen sa något om att man behövde ta mer.

Jag har alltså varit utan lutinus i fyra dagar (tre om dagen i fyra dager=12 st) eftersom ingen informerat om att jag skulle fortsätta ta dem. 

Först idag när jag var i kontakt med kliniken gällande en annan sak, fick jag till mig att man skulle ha fortsatt med dem. Barnmorskan kunde ej förstå varför läkaren bara skrivit ut ett paket med 21 st eftersom man skulle ta dem i flera veckor...vilket ett paket ej räcker till om man tar tre om dagen. läkaren skrev iallafall ut två paket senare under dagen och jag har tagit en vaggis redan, men är så himla ledsen nu. Har värk och blödning (ej så mkt som vid mens, men blödning)....kan det vara läkarens fel detta och vilka är konsekvenserna av att inte ha tagit lutinus på flera dagar pga läkarmiss? Och vad sker med gratisförsöket? kommer ett av gratisförsöken liksom "förfalla" trots att det kanske är läkarens miss som gjort att det ev. inte funkar (OM det nu ens spelar roll om jag tagit vaggisar eller ej)....

• Svar på tråden konsekvens, utebliven lutinus
  • Pimpinellan

Förmodligen ingenting. Man producerar ju progesteron av sig själv vid graviditet och vid IVF "tar de till" s.a.s så man verkligen inte ska ha nån risk att ha för lite. De skriver alltså ut för mycket bara för att. Många slutar efter bara nån vecka och det går utmärkt ändå. Blödningar kan man ha som gravid utan att det är farligt. Men ta dina proggisar du nu som de sagt och lycka till!

• Regnbågsdröm

Vart går du? RMC i Malmö eller? Låter som en miss de skulle kunna lyckas med.
    Men blir du gravid så är det nog ingen fara. Förstår att du oroar dig, men har Du börjat ta det igen nu så är det nog lugnt.
    Försöket kommer ju bli förbrukat oavsett utgång. Däremot kan man ju alltid anmäla läkarmissar. Men vem orkar det? Dessutom tror jag tyvärr inte du hade vunnit den här striden ändå. Finns ingenting som säger att det påverkar din möjlighet att bli gravid.

Svar på tråden konsekvens, utebliven lutinus