konsekvens, utebliven lutinus
Hej.
Jag undrar vad konsekvenserna kan bli av att man inte tagit lutinus på flera dagar.
Gjorde insättning (färsk) 24/3 och har tagit tre lutinus om dagen sedan 25/3. Dock fick jag endast recept på ett paket (21 st vaggisar) och ingen sa något om att man behövde ta mer.
Jag har alltså varit utan lutinus i fyra dagar (tre om dagen i fyra dager=12 st) eftersom ingen informerat om att jag skulle fortsätta ta dem.
Först idag när jag var i kontakt med kliniken gällande en annan sak, fick jag till mig att man skulle ha fortsatt med dem. Barnmorskan kunde ej förstå varför läkaren bara skrivit ut ett paket med 21 st eftersom man skulle ta dem i flera veckor...vilket ett paket ej räcker till om man tar tre om dagen. läkaren skrev iallafall ut två paket senare under dagen och jag har tagit en vaggis redan, men är så himla ledsen nu. Har värk och blödning (ej så mkt som vid mens, men blödning)....kan det vara läkarens fel detta och vilka är konsekvenserna av att inte ha tagit lutinus på flera dagar pga läkarmiss? Och vad sker med gratisförsöket? kommer ett av gratisförsöken liksom "förfalla" trots att det kanske är läkarens miss som gjort att det ev. inte funkar (OM det nu ens spelar roll om jag tagit vaggisar eller ej)....