• tulp2017

Gustaf Mellbin - Vilka hycklare..

Hej,
    jag köpte en bikini och en bh + trosa hos Gustav Melbin vid Mariatorget förra veckan. När jag kom hem ångrade jag mig och åkte tillbaka, men får då höra att ni inte erbjuder öppet köp, enligt en lite skylt i kassan som jag inte sett. (där låg massor av kläder mm) 

På skylten står att det inte erbjuder öppet köp pga hygieniska skäl. - de finns ingen lag på att de måste erbjuda öppet köp.  - Inte på kvittot, och de upplyste inte om det heller. 

De tog gladeligen tillbaka produkterna och jag fick ett tillgodokvitto. 
    Men vänta nu: hur går det ihop. Det måste betyda att de själva säljer OHYGENISKA produkter eller? Varför tar de tillbaka dem men jag får inte tillbaka mina pengar!! 

Det blir inte bättre när man tydligt kan läsa på hemsidan att online-kunder erbjuds öppet köp! SAMMA Bolag, samma produkter! 
    vad är skillnaden??  varför får man tillbaka pengar om man köper Online å inte i er butik? Allt är mycket motsägelsefullt. 

Det handlar om 1800kr och jag vill absolut ha dem tillbaka på mitt kort istället för detta tillgodokvitto. 

Alla andra butiker som säljer underkläder erbjuder ångerätt och öppetköp, de skyddar sina kläder med plast. 
    Blir bara ledsen och känner mig lurad. 
  • Svar på tråden Gustaf Mellbin - Vilka hycklare..
  • mammaåten

Kan de vara så att dom då plomberar underkläderna när de säljer online och att du inte hade bett om att få dom plomberade?

Twilfit erbjuder inte heller öppet köp om trosorna inte är plomberade.

• Duckan

Just trosor vet jag ingen som tar tillbaka utan plombering så det är inget konstigt. Säljs bikinin som ett set så blir det ju så att den inte heller går att returnera om inte byxan är plomberad. BH´n borde du får returnera enligt min åsikt dock.

• Carambolan

Onlineförsäljning lyder under distansköpslagen så där är de enligt lag skyldiga att erbjuda 14 dagar ångerrätt. Det är de inte i butik.

• JA77

Precis som Carambolan säger så är det helt olika lagar som gäller. Och Öppet köp är bara goodwill från butiken, inget måste. Nu lärde du dig något till nästa inköp! Kan du inte hitta någon annan vara?

• Dukanintevinnaövermig

Vänta, så du köpte bikini, bh och trosa för 1800 och sen när du kom hem kom du på att du redan har eller vaddå? Varför ville du plötsligt inte ha npgot alls av det du köpt?

Svar på tråden Gustaf Mellbin - Vilka hycklare..