• _DuVetHon_

RUL på NÄL?

Har RUL på Näl i veckan, men läser i massa trådar (från olika årtal) att man inte berättar kön på Näl. Stämmer det ni som gjort hyfsat nära i tiden?

Vi vill ta reda på könet och hoppas ju att vi inte ska behöva betala 600kr i Gbg för ett privat ultraljud bara för att kolla könet när vi ändå ska på ett ultraljud..

Antar att vi lär märka det i slutet av veckan när vi ska dit men jag vill ändå vara lite förberedd eftersom jag nog lär bli lite putt om det faktiskt visar sig att dom håller på den informationen...läkare är ju tvungna att delge patienten allt de ser på undersökningen så det vore ju konstigt om man kommit undan det på bara Näl.

Men jag läser många och vet även kompisar som blivit nekade information om könet på just Näl...

• Svar på tråden RUL på NÄL?
  • heffaklumpen89

Jag gjorde rul i slutet på feb och fick reda på kön. Hade ett tillväxt ul 4 veckor senare och en annan som gjorde det och bad henne kolla om hon också tyckte det var pojke vilket hon glatt svara på. Inga problem för mig! :)

• Trillian80

Har bf på torsdag så gjorde ultraljudet i vintras på NÄL. Hon försökte verkligen se könet men det gick inte, det är FÖRMODLIGEN en tjej men hon vågade inte säga det med 100 % tillförlitlighet. Lättare att vara säker på att det är en kille... :)

• aleakim

Vi hade inga problem med att få veta i alla fall, dock är det ju verkligen en bonus och inte anledningen till att man är där. Men frågar man lite smidigt så brukar det inte vara några problem :)

• Blivandemamma2017

Vi hade inte heller några problem med detta. Frågade om hon kunde delge oss det ifall hon såg och barnmorskan sa ja. Syntes väldigt tydligt så hon berättade från början av undersökningen :)

• TessanTess

Det är visserligen snart ett år sedan vi var på RUL på NÄL men vi fick veta att det var en liten pojke vi väntade (som nu är 6 månader gammal och sover i min famn just nu <3 )

• _DuVetHon_

Tack för alla svar. Känns bättre :)

Då vet jag iaf att dom berättar om dom ser.

• Tawhid

Hade RUL februari 2016 och då sa hon att hon trodde det var en flicka men inte var säker. Så vi fick ändå betala 500 kr för ett privat könsultraljud.

• Melii
    Tawhid skrev 2017-04-05 14:40:09 följande:

Hade RUL februari 2016 och då sa hon att hon trodde det var en flicka men inte var säker. Så vi fick ändå betala 500 kr för ett privat könsultraljud.

Fick du bekräftat att det är en flicka när du var på privat ul?
  • Tawhid
    Melii skrev 2017-04-05 14:44:13 följande:
    Fick du bekräftat att det är en flicka när du var på privat ul?
    Ja.
Svar på tråden RUL på NÄL?