Tyda dröm
Hej på er.
Har sökt efter något bra drömtydningsforum men hittar inget så nu vänder jag mig hit och hoppas att någon är bra på detta.
Jag har nämligen återkommande drömmar om olika situationer där jag verkar vara den enda som uppfattar situationen som allvarlig, ibland till och med så allvarlig att det handlar om liv och död. För någon natt sen drömde jag att maskerade soldater tagit sig in i vårt hus och gick runt med vapen. Jag och ett ganska stort antal människor gömde sig i vår källare, bland annat min familj, några arbetskamrater och andra nära vänner. Jag uppfattade soldaterna som hotfulla och var den enda som försökte gör något åt situationen, alla andra var lugna och verkade inte bry sig om soldaterna.
Just denna dröm tror jag beror på att det just för tillfället är lite oroligt, inget allvarligt eller jättejobbigt men det är en del pusslande som ska fungera, vilket det kommer att göra men det blir nog bli ganska kämpigt.
Men drömmarna kommer även i tider i livet då det är stabilt och vardagen flyter på med alla dess rutiner och ingen oro finns närvarande. Har försökt mig på att fundera ut vad det kan betyda men har ingen aning, speciellt när de kommer lite då och då.