• oflichnembus

Tyda dröm

Hej på er. 
    Har sökt efter något bra drömtydningsforum men hittar inget så nu vänder jag mig hit och hoppas att någon är bra på detta.

Jag har nämligen återkommande drömmar om olika situationer där jag verkar vara den enda som uppfattar situationen som allvarlig, ibland till och med så allvarlig att det handlar om liv och död. För någon natt sen drömde jag att maskerade soldater tagit sig in i vårt hus och gick runt med vapen. Jag och ett ganska stort antal människor gömde sig i vår källare, bland annat min familj, några arbetskamrater och andra nära vänner. Jag uppfattade soldaterna som hotfulla och var den enda som försökte gör något åt situationen, alla andra var lugna och verkade inte bry sig om soldaterna.

Just denna dröm tror jag beror på att det just för tillfället är lite oroligt, inget allvarligt eller jättejobbigt men det är en del pusslande som ska fungera, vilket det kommer att göra men det blir nog bli ganska kämpigt.
    Men drömmarna kommer även i tider i livet då det är stabilt och vardagen flyter på med alla dess rutiner och ingen oro finns närvarande. Har försökt mig på att fundera ut vad det kan betyda men har ingen aning, speciellt när de kommer lite då och då. 

• Svar på tråden Tyda dröm
  • Anonym (DreamCatcher)

Jag tyder det som att du antagligen upplever att andras val inte alltid är så relativa. Dom har påverkats utav "gruppen" i samhället som gör som "alla" andra..eller använder samma utttryck för att "verka" som att dom har koll på läget men inte kan ge en djupare reflektion över händelser. Dom lutar sig på att "allt kommer lösa sig" annars finns det hjälp att få. D kanske bara är små kommentarer som du inte reflekterar något vidare starkt på själv men ändå får en känsla i samband med det. Sen när du drömmer så utsätts ni för hot och hjärnan talar om vilka du har omkring dig mer eller mindre. Du vet då att du är den som förstår "lite bättre" än dom flesta och framför allt i din närhet vilket får dig att drömma att det bara är du som kan göra något åt saken.

Detta var såklart en tolkning behöver ju inte "stämma" men hoppas du upplevde det som eventuellt något "riktigt". :)

• Anonym (DreamCatcher)

Det behöver inte heller bara vara ord utan reaktioner som du upplever är lite annourlunda emot hur du själv skulle reagera. Jag drömmer sådana här drömmar ofta. Kanske du är en sån som mig, som springer fram när någon utsätts för en olycka eller liknande medans de flesta blir fastfrusna?

Jag drömde mycket sådant när jag räddade då på riktigt en kille ifrån att drunkna. Det stod ca 20 grabbar runtomkring men ingen rörde en fena!

Du är antagligen en reagerare, kanske arbeta med olycksfall vore ett passande jobb för dig? Har själv funderat på ambulans.

• Anonym (Sara)

Jag tolkar det som att du känner oro för saker i livet, och att du upplever att andra inte tänker på samma sätt. Som om du känner dig ensam om att se faror och oroa dig. Ävrn om du inte är ensam så känner du att andra inte ser det du ser?

• DrömProjekt
    Hej! 

Tänkte kanske att du hade varit intresserad av att ett dokumentär projekt som handlar om att filmatisera personers drömmar och skapa ett porträtt av personen som drömt - du kan läsa mer om projektet här: www.facebook.com/dromprojekt/

Om du har en dröm som du vill dela med dig så får du jätte gärna använda detta formuläret: docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScRjcMa5eFnFHZU41nNn9U33jm4yFhdQWEfx9Xd7XjHwOso9A/viewform&w=1

Inga drömmar används utan samtycke såklart!
Svar på tråden Tyda dröm