• Anonym (Presentdags)

Vad passar bäst på en typisk skandinav?

Tänk er ett typiskt skandinaviskt utseende med ljust hår, ljusa ögon och ljus hy. Passar guld eller silver bäst på den personen? Är det meningen att metallen ska smälta in eller stå ut och ge kontrast mot huden?

• Svar på tråden Vad passar bäst på en typisk skandinav?
  • Anonym (.)

Silver. Många med blekt hår och hy passar inte lika bra i guld som de gör i silver. Guld brukar ju vara gult-färgat och det skär sig för mycket. De som har tex mörkt brunt hår brukar passa bättre i guld än de som har ljust blont tex.

• Anonym (Man)

Till kille silver. Till tjej tycker jag både silver o guld funkar.

• Anonym (Presentdags)
    Anonym (.) skrev 2017-04-02 16:42:17 följande:
    Silver. Många med blekt hår och hy passar inte lika bra i guld som de gör i silver. Guld brukar ju vara gult-färgat och det skär sig för mycket. De som har tex mörkt brunt hår brukar passa bättre i guld än de som har ljust blont tex.
    Jag inbillar mig att guld smälter in väldigt mycket på en skandinav?
    Anonym (Man) skrev 2017-04-02 16:46:34 följande:
    Till kille silver. Till tjej tycker jag både silver o guld funkar.
    Föredrar du något speciellt på en (skandinavisk) tjej även om du tycker att båda funkar?

• Anonym (harriet)

Det beror mest på vilken underton man har och inte hur blek man är. Dock tror jag att det är vanligare att ha kall underton när man är blek = silver passar bäst. Jag är typisk skandinav och ser sjuklig ut i guld men passar fint i silver.

• Anonym (harriet)

Det där med kontrasten... det ska passa med huden, så det som smälter in bäst är nog det som passar bäst.

• Anonym (harriet)
    Anonym (harriet) skrev 2017-04-02 16:57:31 följande:
    Det där med kontrasten... det ska passa med huden, så det som smälter in bäst är nog det som passar bäst.
    Ursäkta att det blev så många inlägg på raken men jag vill lägga till:

Om ett smycke står ut väldigt mycket med färgen så blir det att smycket syns i första hand och inte personen, man vill framhäva personen inte smycket.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Presentdags) skrev 2017-04-02 16:53:33 följande:

Jag inbillar mig att guld smälter in väldigt mycket på en skandinav?Föredrar du något speciellt på en (skandinavisk) tjej även om du tycker att båda funkar?

Det ska ju vara en riktigt seriös kärleksrelation för att jag ska ge en tjej guld. Så vill man skicka en stark signal till en speciell hjärtevän skulle jag ge guld.

Silver kan väl passa mer som gåva i övriga relationer kan ju jag tycka.

Min fru gillade inte guld före hon var ungefär 30. Alla gillar ju inte guld heller.
  • Lena

Det beror på hudton och ton på håret. Rågblont passar i silver. Honungsblont i guld

Svar på tråden Vad passar bäst på en typisk skandinav?