• JohannaK94

stackars lilla styvson..

Nej jag är inte en av styvmammorna som hatar sina styvbarn är bara väldigt trött på att de är synd om han konstant.

Till saken..
    Min dotter har tjatat och tjatat om att hon så gärna vill ha en studsmatta. Jag har nu hittat en som jag tänkte köpa.
    Säger de till sambon och han blir sur och tycker de är elakt att kasta de i ansiktet på hans son som precis brutit benet och inte kan hoppa på flera veckor.

Detta resulterar i att jag blir tjurig då jag tycker att han resonerar helt fel då min dotter inte ska behöva lida och avstå från att göra saker för att hans son inte kan just nu. Blir så trött..

Är de han som är korkad att säga så eller vad tycker ni? Jag kommer att köpa denna studsmatta oavsett vad han tycker.

• Svar på tråden stackars lilla styvson..
  • EpicNurse

Han är korkad som säger så.

Personligen hade jag väntat ett par veckor till med studsmatteköp pga det instabila vädret, men inte pga pappan säger så.

• glutten

Hur gammal är pojken? Kan tycka att det är LITE onödigt att trycka upp en studsmatta i fejset på ett barn som just har brutit benet... men beroende på ålder kan du ju även förklara och beklaga situationen för honom, dvs få honom att förstå att det ÄR olycklig tajming och att inköpet av studsmattan inte görs för att jävlas med honom utan för att din dotter så hemskt gärna vill ha en.

• athanatos

Det är väldigt mycket bitterhet i ditt inlägg ts, hur harmonisk är du egentligen? Namnet på tråden är rätt obehagligt faktiskt.

• Jilo

Mja, lite dålig tajming är det ju. Men det är klart, ett brutet ben tar väl rätt lång tid att läka och dottern bör ju kunna få hoppa till sommaren iaf även om pojken inte kan. Kan du inte avvakta lite?

• simpson86

Det jag reagerar på är att du ska köpa till henne. Inte att ni ska köpa till dom?

• Sisisisi

Jag skulle ha väntat med att köpa studsmattan tills även pojken kan hoppa, om det bara rör sig om veckor. Då skulle jag köpa studsmattan till båda barnen gemensamt. Är ni inte en familj som bor tillsammans?

Keep your child rear facing for as long as possible!
  • JohannaK94
    Sisisisi skrev 2017-04-02 12:31:50 följande:

Jag skulle ha väntat med att köpa studsmattan tills även pojken kan hoppa, om det bara rör sig om veckor. Då skulle jag köpa studsmattan till båda barnen gemensamt. Är ni inte en familj som bor tillsammans?

Keep your child rear facing for as long as possible!
    Jo de är vi men börjar bli lite trött på att den pojken ska få som han vill hela tiden och att min dotter bortprioriteras hela tiden pga att han måste få vara centrum hela tiden annars tar de hus i helvete så ja denna studsmatta köper jag för min dotter för att hon ska få känna sig lite glad för en gångs skull.
  • viseversa

Köp du studsmattan. Vilken tramsig sambo du har. Han kommer ju kunna hoppa på den han med sen när gipset är väck.

• John22

Han är urlöjlig. Även barn måste lära sig att man ska unna andra och vara glada å deras vägnar.

Hade det handlat om att åka till "ultra-studslandet" och grabben inte fick följa med pga av brutet ben hade jag kunnat förstå det, men han kommer ju få hoppa så det räcker och blir över när han återhämtat sig.

Svar på tråden stackars lilla styvson..