• Polina

Anmäla sexköpare?

Jag har just fått reda på att en manlig bekant i min närhet besöker massagesalonger för att få utlopp för sin sexualitet.
    Har är fotfetichist och har tydligen betalat för att röra och pussa kvinnornas fötter.

Tycker det är vidrigt rent utsagt att utnyttja dessa (och andra tjejer) för prostitution.

Vad ska jag göra?
    Jag funderar ju på att göra en polisanmälan, men jag vet inte riktigt vad jag ska säga.

Vad skulle ni ha gjort?

• Svar på tråden Anmäla sexköpare?
  • Polina
    Frontline skrev 2017-04-02 11:41:37 följande:

Jösses har du inget bättre för dig?

Vad menar du?

Jag tycker att prostitution är vidrigt, och om jag kan förhindra att någon far illa så gör jag ju det.
  • Kjell2
    Polina skrev 2017-04-02 10:09:01 följande:

Jag har just fått reda på att en manlig bekant i min närhet besöker massagesalonger för att få utlopp för sin sexualitet.
    Har är fotfetichist och har tydligen betalat för att röra och pussa kvinnornas fötter.

Tycker det är vidrigt rent utsagt att utnyttja dessa (och andra tjejer) för prostitution.

Vad ska jag göra?
    Jag funderar ju på att göra en polisanmälan, men jag vet inte riktigt vad jag ska säga.

Vad skulle ni ha gjort?

Kontakta polisen och berätta att du misstänker sexhandel i lokalen
  • Polina
    Zaardet skrev 2017-04-02 12:13:03 följande:
    Du är ju förfan inte riktigt klok. Har du inget liv eller???

GOLARE HAR INGA POLARE?
    Så du tycker inte man ska anmäla sexbrott?

Det hade varit skillnad om det hade varit frivilligt om inte pengar varit inblandade. Då hade jag inte sagt lika mycket.
  • Enco

Enligt brottsbalken 6 kapitlet 11 paragrafen döms den som skaffar sig en tillfällig sexuell förbindelse mot ersättning för köp av sexuell tjänst till böter eller fängelse i högst ett år. Kyss av fötter omfattas inte av detta. Dessutom krävs bevis. En anmälan skulle mest sannolikt leda till en motanmälan för falsk tillvitelse.

• Polina
    Enco skrev 2017-04-02 12:46:03 följande:

Enligt brottsbalken 6 kapitlet 11 paragrafen döms den som skaffar sig en tillfällig sexuell förbindelse mot ersättning för köp av sexuell tjänst till böter eller fängelse i högst ett år. Kyss av fötter omfattas inte av detta. Dessutom krävs bevis. En anmälan skulle mest sannolikt leda till en motanmälan för falsk tillvitelse.

Men för honom är ju det här sexuellt eftersom han går igång på det.
    Likaså är det ju för andra fotfetishister, så det är ju en sexuell förbindelse.
  • Enco
    Polina skrev 2017-04-02 12:48:24 följande:

Men för honom är ju det här sexuellt eftersom han går igång på det.

Likaså är det ju för andra fotfetishister, så det är ju en sexuell förbindelse.

Nej inte enligt lagen och det är den som gäller.
  • Bibbidi
    Kjell2 skrev 2017-04-02 11:55:19 följande:
    Kontakta polisen och berätta att du misstänker sexhandel i lokalen
    Detta. Även om din bekant just nu bara köper tjänster för sin fotfetisch så är ju chansen oerhört stor att salongen även säljer andra tjänster där inne. Jag menar, om de inte gjorde det utan var enbart en seriös salong så hade de ju inte accepterat hans förslag om att få betala för att få röra/pussa deras fötter överhuvudtaget. Så de säljer nog andra tjänster, anmäl du för att du misstänker sexhandel i salongen. Du går till polisen och berättar det.
  • Dr Nail

Släpp det. Kommer leda till nada, och du kommer bara framstå som en bitch. Onödigt för dig mao.

• Dr Nail

Att "pussa fötter" (lol) är dessutom inget brott. Det måste du ändå fatta...eller??

• Enco

Anmäl honom för sexköp och säg till polisen att du hört att han pussar fötter mot ersättning. Så ser du vilken respekt du får från rättsväsendet då du tar deras resurser från riktiga sexualbrott. Lycka till.

Svar på tråden Anmäla sexköpare?