• Smulan55

Vecka 7 och jeansen redan för tighta!

Hej!

Jag skrev ihop lite smarta gravidtips i ett inlägg. http://planerabebis.se/gravid/14-smarta-gravidtips/

Men börjar nu bli besviken på den första punkten. Har ni också problem med tighta jeans?
    Jag är bara i vecka 7, så har ingen mage än, men är däremot väldigt plufsig och svullen. Eller iaf som det känns, och det gör ont att sitta med jeansen stängda.

Någon mer som har det så? Känns ju löjligt att börja med mammabyxor redan... (Tänk om tröjan t.ex. skulle glida upp på jobbet och alla se att man har gravidbyxor, utan att de vet att man är gravid :)

• Svar på tråden Vecka 7 och jeansen redan för tighta!
  • fanola

Jag har precis samma problem.. Också för att jag gick upp i vikt av alla hormoner när man gör IVF. Men de är ju sinnessjukt att magen verkligen kan bli så VÄLDIGT svullen! Jag är nu i vecka 10 men har haft problemet sen typ vecka 6.. :( Men är sååå jävla lycklig över detta så det gör inte så mkt när man tänker efter!

Har också kollat på mamma byxor men bestämt mig för att vänta lite då man inte vet hur de går, det skulle bara vara en ledsam påminnelse..

• LillaJag06

Jag hade mammabyxor då. Jag var så svullen att det var omöjligt att knäppa byxorna.

• elyse

Jag blev svullen, men det gick ned i ca v 10 och sedan kom riktiga bebismagen i ca v 16. Är nu i v 29 och kör med gummisnodd för att hålla jeansen (med låg midja) uppe. Har aldrig ägt ett par jeans med hög midja och är inte sugen nu heller. Förutom jeans blir det stretchiga kjolar och klänningar. Inga mammakläder förutom några strumpbyxor.

• Bertram

leggings och tunika/klänning? Jag hade en hårsnodd för att hålla jeansen på plats och en längre tröja för att det inte skulle synas

Svar på tråden Vecka 7 och jeansen redan för tighta!