• Morgonrock

    7-månaders sover inte!

    Under 4 veckor har vår son på 7 månader vaknat konstant, hela nätterna. Håller på att bli galen av all sömnbrist, försökt med allt känns det som, men inget hjälper. Jag har börjat glömma viktiga saker, kommer inte ihåg namn på personer...

    Vi har sedan han var nyfödd kört med bra kvällsrutiner, han somnar runt 18.30 varje kväll, oftast utan skrik. Men nätterna är tortyr, han vaknar var 5-10 minut, hinner inte ens blunda innan det är dags igen.

    Han har inte ätit på natten sedan han var 4 månader, han äter ordentligt under dagen. Försökt med så mycket, om det är för varmt, för kallt, bytt blöja, täcke, bara filt, sova i body, sova mellan oss i sängen...

    Ingenting hjälper och jag börjar bli desperat, så deprimerad, att aldrig få sova är tortyr.. Läskigaste är minnesförlusten, hittar inte ord, svårt att förstå en vanlig konversation, glömmer viktiga saker...

  • Svar på tråden 7-månaders sover inte!
  • Miriami

    Undrar om det kan vara syra uppstötningar han har?. Prova att höja huvudändan i sängen lite.

    Vår dotter tar ersättning på natten ibland. Han kanske är hungrig?

  • Morgonrock
    viseversa skrev 2017-04-01 07:56:11 följande:

    Känner ni någon som kan ha honom en natt så du får sova?!?


    Jo har mina föräldrar, men de skulle aldrig orka en natt som det ser ut nu, fruktansvärt jobbigt...
  • Morgonrock
    Miriami skrev 2017-04-01 08:05:41 följande:

    Undrar om det kan vara syra uppstötningar han har?. Prova att höja huvudändan i sängen lite.

    Vår dotter tar ersättning på natten ibland. Han kanske är hungrig?


    Ja, det kan det vara.. Har testat med att höja huvudandan.. Samt även gett droppar mot sura uppstötningar, men ingen skillnad
  • Mira76

    Hur sover han på dagen? Kanske behöver han dra ner på dagsömnen?

    Min dotter somnade inte förrän mycket senare på kvällen i den åldern...18.30 känns ganska tidigt, men det beror ju på när han vaknar på morgonen?

Svar på tråden 7-månaders sover inte!