• L073156

    Vad jobbar ni med?

    Vad jobbar ni med idag och vad tjänar ni i månaden? Hur såg er väg ut till jobbet ni har idag? Jag har hamnat i en period i livet där jag inte alls vet vad jag vill jobba med. Hade varit kul att höra vad ni andra gör om dagarna.

  • Svar på tråden Vad jobbar ni med?
  • Anonym (Cia)

    Jag är sjuksköterska men arbetar administivt på ett sjukhus. Som vårdutvecklare.

    Arbetade som sjuksköterska i 13 år innan detta jobb. Läst diverse kurser på högskolan efter ssk utbildning.

    Lön 37 000 kr i månaden

  • Anonym (*)

    Arbetsledare i verkstadsindustrin, 35kkr före skatt.

    verkstadsarbete - > ingenjörsutbildning - > ingenjörsarbete -> nuvarande position.
    Högskoleutbildning är inte en förutsättning för mitt jobb, många av mina kollegor har avancerat från "golvet"

  • Anonym (flower)

    Florist, har en timlön på 130 kr/timmen

  • Anonym (Johanna)

    Jag är konservator på ett museum. Gick en hantverksutbildning på folkhögskola i två år. Läste sedan kemi på Komvux och gick sedan yrkesprogrammet på universitetet. Hade några år där jag flyttade en massa mellan olika jobb/städer. Blev till sist erbjuden fast tjänst och i den stan blev jag klar. Tjänar ca 30 000.

  • Anonym (Qweety)

    Marknadsassistent för 27.000kr/mån

  • Anonym (Anna)

    Hotellchef 42.000 i månaden. Arbetade på annan avdelning på hotellet innan i ca. 5 år.

  • Anonym (123)

    IT-tekniker, 35k/mån + lite jourersättning och sånt

    3 års utbildning och 3 år i branschen

  • Anonym (Fk)

    Handlägger sjukpenning på Försäkringskassan. 27000 brutto

  • Anonym (Ingenjör)

    Jobbade vintersäsong varvat med industrikneg 2002-2005
    betongindustri 2006
    industri 2006-2009
    studier 2009-2013 industrijobb på sommaren
    Ingenjör på industri 2013 ingångslön 32 000:-/mån
    Byter till konsultbolag slutet av 2013-2016 35 000:-/mån när jag slutar
    2016- jobbar åt en elproducent 41 000:-/mån + övertid, restid och bonus. Har inte längre några större förhoppningar om stora löneökningar, vi har så fritt arbete och bra förmåner så jag tänker inte byta i första taget. 

  • Anonym (Tjej)
    L073156 skrev 2017-03-31 20:23:03 följande:

    Vad jobbar ni med idag och vad tjänar ni i månaden? Hur såg er väg ut till jobbet ni har idag? Jag har hamnat i en period i livet där jag inte alls vet vad jag vill jobba med. Hade varit kul att höra vad ni andra gör om dagarna.


    Jag jobbar som PTP-psykolog (som läkares AT-tjänst på ett år) och tjänar 27500. När jag byter till vanlig legitimerad psykolog vill jag ha 35000 i ingångslön.

    Sambo jobbar på distans som mjukvaruarkitekt och tjänar 37000 med möjlighet till en extralön som julbonus om det gått bra för företaget under året.
Svar på tråden Vad jobbar ni med?