• L073156

    Vad jobbar ni med?

    Vad jobbar ni med idag och vad tjänar ni i månaden? Hur såg er väg ut till jobbet ni har idag? Jag har hamnat i en period i livet där jag inte alls vet vad jag vill jobba med. Hade varit kul att höra vad ni andra gör om dagarna.

  • Svar på tråden Vad jobbar ni med?
  • Anonym (Cia)

    Jag är sjuksköterska men arbetar administivt på ett sjukhus. Som vårdutvecklare.

    Arbetade som sjuksköterska i 13 år innan detta jobb. Läst diverse kurser på högskolan efter ssk utbildning.

    Lön 37 000 kr i månaden

  • Anonym (*)

    Arbetsledare i verkstadsindustrin, 35kkr före skatt.

    verkstadsarbete - > ingenjörsutbildning - > ingenjörsarbete -> nuvarande position.
    Högskoleutbildning är inte en förutsättning för mitt jobb, många av mina kollegor har avancerat från "golvet"

  • Anonym (flower)

    Florist, har en timlön på 130 kr/timmen

  • Anonym (Johanna)

    Jag är konservator på ett museum. Gick en hantverksutbildning på folkhögskola i två år. Läste sedan kemi på Komvux och gick sedan yrkesprogrammet på universitetet. Hade några år där jag flyttade en massa mellan olika jobb/städer. Blev till sist erbjuden fast tjänst och i den stan blev jag klar. Tjänar ca 30 000.

  • Anonym (Qweety)

    Marknadsassistent för 27.000kr/mån

  • Anonym (Anna)

    Hotellchef 42.000 i månaden. Arbetade på annan avdelning på hotellet innan i ca. 5 år.

  • Anonym (123)

    IT-tekniker, 35k/mån + lite jourersättning och sånt

    3 års utbildning och 3 år i branschen

  • Anonym (Fk)

    Handlägger sjukpenning på Försäkringskassan. 27000 brutto

  • Anonym (Ingenjör)

    Jobbade vintersäsong varvat med industrikneg 2002-2005
    betongindustri 2006
    industri 2006-2009
    studier 2009-2013 industrijobb på sommaren
    Ingenjör på industri 2013 ingångslön 32 000:-/mån
    Byter till konsultbolag slutet av 2013-2016 35 000:-/mån när jag slutar