• Anonym (Vad gör man sluta helt ?)

Blir så jävla full

Hej jag är en tjej på 30 år , har alltid varit den som gillar att ha kul och festa , senaste åren har detväl blivit allt mer sällan när jag väl går ut kan jag tänka i kväll ska jag ta det lungt men det går inte är lätt påverkad och säger bara poff rätt var det är och jag blir dyngrak. Dansar med konstiga människor går hem själv mitt i natten har minnesluckor varje gång jag varit ute. Vad händer liksom varför kan jag inte behärska mig. Blir aldrig sugen på att dricka men när jag väl gör det så gör jag det .

Blev en gång så full så jag gick upp och kissa på dammsugaren och en gång kissa jag i en byrålåda...

• Svar på tråden Blir så jävla full
  • klyban

Du har en problematisk konsumtion och även med bristfällig information, så låter det som du är en missbrukare.
    Så ta ett steg tillbaka och ta kontroll över din konsumtion igen, annars är det nog kört med alkohol för dig.

• Anonym (Alkis)

Sluta drick så är problemet löst

• Meriall

Drick varannan vatten så blir du inte lika full. Ät ordentligt just innan du går ut; tex pizza eller annan fet mat.

klyban skrev 2017-03-30 118:38:47 följande:

Du har en problematisk konsumtion och även med bristfällig information, så låter det som du är en missbrukare.

Så ta ett steg tillbaka och ta kontroll över din konsumtion igen, annars är det nog kört med alkohol för dig.

Men saken är den också att jag blir aldrig sugen och känner att jag vill ha alkohol, mer att jag vill ha kul.

Men det finns ju även gånger som man är hemma hos någon vän och bara umgås då kan jag ju hålla mig hyfsat nykter.. Nej jag vet inte man kanske har problem :/
    Meriall skrev 2017-03-30 18:49:15 följande:

Drick varannan vatten så blir du inte lika full. Ät ordentligt just innan du går ut; tex pizza eller annan fet mat.

Tack för tipset : )
  • klyban
    Anonym (Vad gör man sluta helt ?) skrev 2017-03-30 18:51:38 följande:
    Men saken är den också att jag blir aldrig sugen och känner att jag vill ha alkohol, mer att jag vill ha kul.

Men det finns ju även gånger som man är hemma hos någon vän och bara umgås då kan jag ju hålla mig hyfsat nykter.. Nej jag vet inte man kanske har problem :/

Det är ditt beteende som gör dig till missbrukare, inte mängden eller hur ofta.

klyban skrev 2017-03-30 20:23:15 följande:

Det är ditt beteende som gör dig till missbrukare, inte mängden eller hur ofta.

Jasså det var något nytt för mig .
  • klyban
    Anonym (Vad gör man sluta helt ?) skrev 2017-03-30 20:30:12 följande:
    Jasså det var något nytt för mig .

Det är ett kriterier för diagnosen missbrukare.
    Och missbrukare kan man vara tom om man dricker 1 gång om året, men beter sig illa.
    Du kan även dricka varje dag och inte vara missbrukare.

klyban skrev 2017-03-31 12:17:53 följande:

Det är ett kriterier för diagnosen missbrukare.

Och missbrukare kan man vara tom om man dricker 1 gång om året, men beter sig illa.

Du kan även dricka varje dag och inte vara missbrukare.

Okej ja så har jag aldrig sett det riktigt men det är väl kanske så då.
  • klyban
    Anonym (Vad gör man sluta helt ?) skrev 2017-03-31 12:24:38 följande:
    Okej ja så har jag aldrig sett det riktigt men det är väl kanske så då.

Mitt råd är om du vill fortsätta dricka alkohol lite då och då.
    Det är ta kontroll över din konsumtion, där dessa minnesluckor inte sker pga överkonsumtion.
    Ingen aning vad du dricker, men skippa starka alkoholsorter är en.
    Är det så redan, så blir det besvärligare för dig.

En annan kan ju bli rätt full ibland(inte speciellt ofta nu för tiden, eller ja i princip aldrig).
    Men jag slutade oftast dricka i 1h eller nått, och bytte till vatten.
    Sen när hjärnan börja koppla på igen, så drack man mer om än inte mycket.
    För man kommer alltid till en punkt där mer alkohol inte ger en nått.

dvs du blir inte fullare, du får inte roligare osv.....
    Kallar detta tillståndet slentriandrickande(om man dricker mer då), där man inte dricker för det är gott eller buzz i huvudet.
    Utan man bara dricker.

Så ta kontroll över din konsumtion, eller överge den, då det du säger om ditt tillstånd kommer garanterat leda till nått större problem längre fram.
    Så varför inte ta tag i detta nu, och lösa detta nu?
    Än vänta tills du har ordentliga problem, för såna här saker brukar spirala upp allt eftersom.

• Anonym (Tips)

Jag hade samma problem som student. Brukade då bara ta med mig kontanter och inte mer än vad som var OK att dricka upp. För mig gick det bättre då. Normal summa var 200, men det var ett tag sedan så kanske 250 idag och valde då bland det billiga alternativen.

klyban skrev 2017-03-31 12:59:39 följande:

Mitt råd är om du vill fortsätta dricka alkohol lite då och då.

Det är ta kontroll över din konsumtion, där dessa minnesluckor inte sker pga överkonsumtion.

Ingen aning vad du dricker, men skippa starka alkoholsorter är en.

Är det så redan, så blir det besvärligare för dig.

En annan kan ju bli rätt full ibland(inte speciellt ofta nu för tiden, eller ja i princip aldrig).

Men jag slutade oftast dricka i 1h eller nått, och bytte till vatten.

Sen när hjärnan börja koppla på igen, så drack man mer om än inte mycket.

För man kommer alltid till en punkt där mer alkohol inte ger en nått.

dvs du blir inte fullare, du får inte roligare osv.....

Kallar detta tillståndet slentriandrickande(om man dricker mer då), där man inte dricker för det är gott eller buzz i huvudet.

Utan man bara dricker.

Så ta kontroll över din konsumtion, eller överge den, då det du säger om ditt tillstånd kommer garanterat leda till nått större problem längre fram.

Så varför inte ta tag i detta nu, och lösa detta nu?

Än vänta tills du har ordentliga problem, för såna här saker brukar spirala upp allt eftersom.

Jag dricker oftast bara vin.

Men klart det har blivit annat ibland också men det är ytterst sällan . Kan bli lika full på enbart vin eller om jag blandar.

Ska hålla mig i från alkoholen helt ett tag framaöver och fokusera på träningen .

Men nästa gång jag dricker ska jag blanda med vatten .

Tack för ditt svar:)
  • klyban
    Anonym (Vad gör man sluta helt ?) skrev 2017-03-31 19:15:10 följande:
    Jag dricker oftast bara vin.
    Men klart det har blivit annat ibland också men det är ytterst sällan . Kan bli lika full på enbart vin eller om jag blandar.

Ska hålla mig i från alkoholen helt ett tag framaöver och fokusera på träningen .
    Men nästa gång jag dricker ska jag blanda med vatten .

Tack för ditt svar:)

Bra att du tar tag i det, det är många som haft problem i sitt drickande.
    Och sedan läst dessa och återgått till en ansvarsfull konsumtion.
    Det går att blanda ut vinet så det blir svagare.

• Anonym (Trött)

Eh var du full när du skrev ditt inlägg? Om inte så borde du lära dig skriva korrekt svenska. Du framstår som lågbegåvad med ditt språk.

• Anonym (Trött)
    klyban skrev 2017-03-30 18:38:47 följande:

Snacka om att överdriva. De flesta kan lära sig att dricka med måtta om de lär sig en taktik och verkligen skärper sig.
  • Anonym (Trött)

Nä Ts, jag ser att du bara sväljer allt som klyban säger. Googla och läs på, prata med dina vänner och bekanta om hur du beter dig runt alkohol. Vissa kan ju inte hantera alkohol och för dem är det kört men du vet inte än om det är kört eller ej.

Lyssna inte på klyban iaf, googla hans nick så får du se vad jag menar.

• klyban
    Anonym (Trött) skrev 2017-04-01 01:21:46 följande:
    Eh var du full när du skrev ditt inlägg? Om inte så borde du lära dig skriva korrekt svenska. Du framstår som lågbegåvad med ditt språk.

H*n är här för råd i att få kontroll över sitt drickande, inte om h*n skriver tillräckligt bra Svenska för dig.
    Brukar du ha för vana och sparka på såna som ligger?
    Och vad ger det dig?

• klyban
    Anonym (Trött) skrev 2017-04-01 01:22:50 följande:
    Snacka om att överdriva. De flesta kan lära sig att dricka med måtta om de lär sig en taktik och verkligen skärper sig.

Hur det ser ut i framtiden vet inte jag, men nu så har h*n en problematisk konsumtion och man kan klassa det som missbruk, just pga hur h*n blir.

Men du kan fråga andra här, om jag är speciellt flitig med missbrukar stämpeln.

• klyban
    Anonym (Trött) skrev 2017-04-01 01:25:18 följande:
    Nä Ts, jag ser att du bara sväljer allt som klyban säger. Googla och läs på, prata med dina vänner och bekanta om hur du beter dig runt alkohol. Vissa kan ju inte hantera alkohol och för dem är det kört men du vet inte än om det är kört eller ej.
    Lyssna inte på klyban iaf, googla hans nick så får du se vad jag menar.
    Googlar man, så ser man snabbt att h*n uppfyller diagnoskrav för missbruk.
    Googlar man mitt nick, så ser man att jag sällan säger missbrukare och tom stoppar folk som säger missbrukare då det inte finns nått missbruk.
    Anonym (Trött) skrev 2017-04-01 01:21:46 följande:

Jag kan skriva, men skriver ingen bok .

Ligger och skriver på familjeliv med min telefon så är inte super noga. Skaffa dig ett liv ,du verkar ha alldeles för mycket fritid, varför störa dig på hur jag skriver!!
Svar på tråden Blir så jävla full