• Dreambabydream

    Hysteroskopi eventuella sammanväxningar.

    Jag fick mitt 3:e MA i februari i år, v11. Började därefter en missfallsutredning.

    Allt såg bra ut förutom min livmoderhåla som visa oförklarliga skuggor när undersökning gjordes med koksaltslösning. Läkare kunde inte svara på vad det var, men nämnde eventuella sammanväxningar. Har inte tidigare gjort någon skrapning. Har dock haft klamydia men upplevde aldrig några komplikationer med det. 

    Har nu fått remiss för Hysteroskopi. 

     Är utom mig av oro. Allt tycks gå emot oss. Diagnostiseras med ulcerös kolit efter missfall då jag hade kraftig inlfammation under graviditet, har cellförändringar och måste eventuellt göra en andra konisering, precis fått inställt Levaxin vilket tog 1 år. Närmar mig 35 år. Har långa och oregelbundna cykler., men snittar på 32 dagar. Bra äggreserv vilket är bra, och min livmoderhinna verkar växa på sig bra. 

    Undrar nu om någon varit med om liknande gällande oklara besked efter undersökning med koksaltlösning, som såg ut som skuggor. Vad kan det vara?
    Hur länge fick ni vänta på Hysteroskopi?
    Någon med sammanväxningar som gjort vid detta? Hur många gånger fick ni göra Hysteroskopi? Kunde ni bli gravida efter det? Hur länge fick ni vänta?
    Vid missfall såg hinnsäcken inte normal ut, men kanske var pga den var på väg kollapsa, eller var något i vägen kanske...

    Är livrädd dem dömer ut min livmoder och jag inte kan bära mina egna barn. 

    Någon där ute som kan ge lite mer info, till ledsen orolig förtvivlad jag.... 

    <3 

  • Svar på tråden Hysteroskopi eventuella sammanväxningar.
Svar på tråden Hysteroskopi eventuella sammanväxningar.