Barnens pappa (mitt ex) har en hjärntumör
Hej! Jag skriver här för att jag inte riktigt vet vad jag ska ta mig till just nu.
Igår fick jag beskedet att mina barns pappa har fått en hjärntumör. Han uppsökte sjukhuset i helgen som var för att han hade väldigt ont i huvudet. Då sa dom att det var en sträckning i nacken och han fick gå hem. I tisdags återvände han till sjukhuset där det då konstaterades att han hade fått en hjärnblödning efter ett slag mot huvudet (han tränar kampsport)
Igår skulle han upp på röntgen igen för att de ville se hur omfattande hjärnblödningen var, det var då dom såg att han har en tumör.
Dom vet inte om den är godartad eller elakartad ännu, prover kommer att tas.
Till saken är att han då är mitt ex, vi har två barn tillsammans (6&8 år) vi sepererade för ca 5 år sedan. Vi har ändå haft en fungerade relation som föräldrar till barnen och har alltid satt barnen i första hand. Han bor även inte här utan 120 mil bort vilket gör att han träffar barnen på loven. Barnen bor med mig och min "nya" sambo och vi har ett barn ihop, som är 2 mån.
Vi har beslutat att inte berätta för barnen ännu förens vi vet själva hur prognosen ser ut o.sv. Och jag tycker vi har så bra kontakt vi kan ha i detta nu.
Men jag själv är helt skakis och vaknade upp med världens huvudvärk, och vet inte vad jag ska göra av all ångest och oro. Hur ska jag göra? Vad ska jag göra? Jag tänker på våra barn som har en sjuk pappa, hur ska dom ta detta? Hur ska jag finnas till för dom? Hur ska jag räcka till? Hur gör man? Vad ska jag göra?