-
-
Svar på tråden Tips på böcker 3-5 år (flicka)
-
Har inga egna barn ännu, men vet att mina brors barn som är i åldrarna 3-5 älskar Kråke-böckerna och Halvan-böckerna
-
Gittan och älgbrorsorna.
-
Finns ju hur mycket som helst i den åldern. Har du testat biblioteken?
Kråke är jättebra, Halvan likaså. Vem-böckerna. Mamma mu. Pettson och Findus. Emil i Lönneberga. -
Du kan också kolla på Bokus, de har massor av böcker. Här även du kan få en rabatt promocodius.com/se/butiker/bokus-rabattkod om du beställer hos Bokus. Lycka till
-
Biblioteket! Finns ju hur mycket som helst, bara välja och vraka. Och vill man ha hjälp/tips är de suveräna på att hitta "rätt" :)
Finns en bok som heter "Det hemska spökhuset", den gillar jag.
De tidiga böckerna med Alfons är helt ok.
Böckerna om Emilia är bra, om än kanske i enklaste laget om ni redan läst Mamma Mu.
Hamnar man mot 5 år och söker en första kapitelbok skulle jag rekommendera "Snälle Pelle i Svarta grottan". Riktigt kul. -
Castor- böckerna är poppis här...
-
Vi läser Alfons. Draken-böckerna av Dav Pilkey är väldigt roliga också.
-
Ingrid-böckerna
-
Vi har en del Super-Charlie, Pettsson, Alfons, Gruffalon, Halvan, Bamse. Flera av Jan Lööfs och Sarah Sheppard. Har dock en hel del fordonsintresserade grabbar så rätt många faktaböcker om detta med.
Pelle Svanslös
Elsa Beskows böcker
Stina Wirsen
Astrid Lindgrens Pippi och Emil
Historien om Någon
Bajsboken
Karius och Baktus
Klassiska sagor som Rödluvan, askungen, tre små grisar, jack och bönstjälken osv...
Vi läser som sagt väldigt mycket.
Kan rekommendera att köpa gamla pixikalendrar, då får man 24 småböcker till ett bra pris...